Jordfästning

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.43
 
 
181026
 
 
 GRATTIS
 
Amanda & Rasmus
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Dagen har just börjat och jag har en stark känsla
av att denna dag kommer att vara den svåraste
av dessa två begravningsdagar. Det skall
nu vara så att det är Emelie´s
jordfästning i dag.
 
Till din sista vila skall du bäras av syskon,
Vi älskar dig och vi kommer alltid att ha dig i hjärtat.
Jag vill att du hälsar min mor och far och alla fina människor
som du nu kommer att umgås med. Tänker på dig nu och för alltid.
Jag skall försöka få min dag att gå vidare så jag måste börja någonstans.
Frukost.
 
 
Ja den kan jag ju inte hoppa över även om jag skulle vilja. Jätte viktig
för mig är den och så är det bara att hoppa på denna dag och
se vart den landar i kväll. Klockan är nu så pass att
jag skall väcka Joline och se till att hon får 
i sig lite frukost. 
 
Jag kontaktar Nea 
för att få lite kläder och det skall
ju vara bra att Joline får byta om. Så dom kommer
om så där en timme då. Jag kan i lugn och ro klä på mig och sen
kan jag möta upp dom.. Det blir bra. Klockan är nu 10 så nu kommer dom. Jag
tar upp Joline´s kläder och även Nea behöver komma med upp.
 
 
Så kom nu nu är det dags, jag behöver koma iväg. Känner att jag blir så stressad.
Kommer till lilla dalen och här skall det nu vara. Vi går ur och det är bara 
att hälsa på alla, det är Yvonne, Sanna och Marie, Moa, Lillevi,
Kim, Thomas, Camilla, Nea, Jimmie, Amanda, Johanna,
Joline, Haylie, Juhani, Ashani,  Ari och jag. Vi väntar
bara på Emelie´s pojkvän, Jimmy.
 
 
Så nu är alla på
plats och vi kommer att
starta lite senare. Det är tungt och det är
jobbigt. Jag ser att min son är tagen, Dom som skall bära
henne till sista vilan är Jimmie, Camilla, Thomas, Nea, Juhani och Jimmy.
Det är stilla och fint allt går så fint och lugnt till.
Jag ryser.
 
 
Det skall vara kaffe på Brinken efter och vi åker dit.
Här kommer det vara lite av varje att äta och det är massa gotta
att sätta i sig. Hur bra är detta då?? Massa gott i dag igen, nu måste jag lägga
manken till detta går inte. Så vad händer nu då. Efter allt gott kaffe bröd tar vi ett hej då
och hoppas vi kan ses under andra förhållanden. Inge kul detta.
 
 
Jag tar Ashani och Juhani på lite kör skola.
Vi skall övningsköra och träna på att bli lite säkrare och
lite mer vana i ryggraden. Jag hoppas att det kommer lite mer
naturligt på Juhani och att han kan slappna av. En intensivkurs kan ju vara 
på plats och det är ju bra om det kan vara så.
 
 
Vi beslutar oss för att handla på ICA MAXI Flemingsberg.
Det blir Ashani som skall köra dit och så är det Juhani´s tur runt villa
området i Tumba. Det dom skall träna på är just detta lite små saker och startar,
bromsar och backa.
 
 
Väl hemma skall jag sätta in alla varor i köket och se till att frysta
saker kommer i frysen.Jag är trött och ganska utpumpad.
Hoppas på att få sova lite, men vist jag det är
ju middag hos Camilla och Thomas.
Tacos blir det, kl: 18.00
är vi där för att äta.
 
Så vi har en mysig
stund och det blir bra med allt.
Jag behöver åka hem så vi kör hem, klockan
är 20.30 och jag vill sova Men känner att lite IDOL kan vara
på sin plats.
 
Nä nu fixar jag kväll.
 
 GOD NATT
    HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0