Körskolan med ungdomarna

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.41
 
 
181014
 
 
 
 GRATTIS
 
  Stellan 
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ja då är det åter en ny dag och nya utmaningar.
Det betyder att jag skall ha lite mer planerat och att denna
söndag är så bra den bara kan och jag hoppas att den kommer
så där lagom takt inga minutrusningar. Nej det är bara att köra på med
det man skall fixa med. Jag hoppas att det är så vi kommer att ha det i dag.
 
 
Frukost i min ensamhet vill jag ha och hinner med lite innan min man kommer
upp och tänder överallt och slamrar med porslin och är stökig helt enkelt.
Helt otroligt att det är så knasigt när han skall göra något, det är så 
att en elefant i en porslinsaffär är smidigare en han. Fan jag hatar
ljud på morgonen och jag behöver en kopp kaffe innan
alla andra kommer. I dag hann jag inte detta 
då retar jag mig på att han väsnas.
Enkelt som fan.
Så nu skall jag ner
till körskolan med Juhani och
se till att vi fixar körtillståndet sen skall det
köras bil. Han kan ju få köra massa fram och åter,
vi kan åka land och rike kring hoppas det blir bra för han då.
Ashani skall också köra men då är det mer öva bara så det kan bli bra
till slut också. Hon ligger före Juhani och hon skall väl köra upp så det är bara 
övning med henne.
Ja det är nu dags att bege sig. Det blir en lång förmiddag med massa snack och
info så man lär vara slut i huvudet sen. Ja ha då är det bara att se till att 
man är redo. Det är en av mina gamla körskollärare, Monif,
som skall hålla i undervisningen. Jag, Camilla,
Thomas och Juhanie. Nu sitter vi här.
Massa folk och massa elever.
 
Allt man kan och allt är som det skall.
Vi har en kaffe paus och sen är vi klara vid ett.
Men det är ju så att man skall gå på denna kurs och
hoppas på att  alla handledare skall uppfatta att eleven bör ta 
fem lektioner på bilskolan innan uppkörning.
 
Ja nu skall jag hem, frågar vad min man skall ha i köttgrytan och
så iväg till affären, så nu är det så att min man inte vill hänga
på. Han sitter och spelar så det är inget intresse från
hans sida. Då så har en korg och så i väg det
tar bara 15 minuter att få ner allt i 
korgen.
 
Väl hemma blir det en
illamående attack det känns inte
så bra och det är nu lite ont i magen.
Lägger mig på soffan och somnar lite sött. Jag
känner mig trött som fan. Jag lägger mig en stund och ja
så är det jag somna.
 
 
Gubben frågar om jag vill ha mat eller om vi skall vänta ett tag.
Jag väljer att vänta för att se vad som komma skall med
mig och min trötthet. Jag skall försöka komma upp
hitta lite att göra så jag vaknar till. Jag skall
boka tvättstuga vilket inte fungerar.
Jag knallar ner för att komma
åt att beställa från
tvättstugan.
 
 
Fungerar inte.
Då får man hoppas på 
att det blir lagat så vi kan tvätta.
Kan vara bra om det går vill säga,vad
felet är vet jag inte men det är sånt en support
skall kunna fixa hoppas jag. Gärna i förrgår. Systemet
har varit trasigt i två veckor nu så dag att fixa det.
 
Middag, tv och så är det kväll.
Jag har tittat på Södertäljepolisen, Tunnelbanan
bra program och intressanta från alla håll. Människor är så
korkade när dom är fulla så det är hemskt att se det. Men människan 
är sådan. Sen är det ju helt galet att det skall vara så, eller att det är så.
Vilket jobbvakter och poliser hat, vilka korkade människor. Att ställa sig och jiddra 
med en polis bara för att man tror att systemet i Sverige blir annorlunda då.
Herre min je ja mycket skall man höra innan öronen trillar av.
 
Nä nu tar vi och ser lite film.
Och så kan man sova också.
 
 GOD NATT
   HAKUNA MATATA
    Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0