Kvälls pass

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.44
 
 
181030
 
 
 GRATTIS
 
Elsa & Isabella
 
 
 
DAGENS  CITAT
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Hej på dig, nu är det ju dags igen att skriva på en
ny dag. Denna dag är lite så där vad skall jag säga? Späckad.
Jag har några viktiga samtal att göra, jag skall se om jag kan få en tid till
läkaren. Jag hoppas det. Jag skall köra Juhani till Fruängen jag skall till mitt jobb också.
Så det är bara att köra på med dusch och toalett bestyr, lite maskara på fransarna kanske.
 
 
Så lite frukost är heller ingen dum ide, här kommer den, Först Yoghurt och sen kaffe.
Allt på sin plats och i rätt ordning. Jag kan ju för allt i världen inte starta fel.
Hur skulle det se ut? Om inte annat skall det ju vara så jobbig
situation för mig. Men det ser bra ut och min dag
rullar på Jag ser fram emot detta.
 
 
 
Samtal ett är till vårdcentralen.
Jag får ett samtal från vårdcentralen 8.20
jag berätta mitt problem. sköterskan blir fundersam och
menar på att vad skall dom göra? Ja titta på mitt ben kanske, eller skicka
en reimis till  ett sjukhus. Inte vet jag, jag är inte sköterska, jag vill bara få mitt ben undersökt.
Så jag får rådet att åka till akuten, men va?? jag vill inte sitta i åtta timmar bara för att det är skoj.
 
 
Nä jag ringer närakuten och 1177 och får då rådet att åka till Huddinge, nu kommer det 
det att gå fort hoppas jag. Jag är där 9.00 kommer in 9.20 och tar blodprov 9.55.
Svaren om propp kommer att vara klar om en och en halv timme. så jag 
kan halta upp till pressbyrån och fixa kaffe. Det blir bra.
Sitter där uppe ett tag pratar men Nea och 
Camilla. Jag knallar ner se  det är
OK att vänta där.
 
Då kommer läkaren och
talar om att svaret på propp eller
ej hade kommit och vi skall prata på rummet.
Det är inte propp men, borrelia vi skall behandla det som borrelia .
Ja ha ok då är det en penicillin kur i 10 dagar som gäller och jag får vara hemma
och vila så det är ok. Men hallå jag har en chef som inte är så... glad om jag är hemma utan
intyg. Men vi kan inte ge intyg då jag inte kommer att följa upp detta. OK gör inget sa jag.
Jag jobbar i dag så det är OK.
 
 
Jag går till apoteket tar ut medicinen och sen ... sen åker jag hem.
Det ösregnar och jag lova att köra Juhani  till jobbet. Det är så 
kort tid mellan hans jobb och mitt jobb. Jag skall ändå till
mitt jobb ju. Då så kommer fram till mitt jobb.
Jag ställer in maten i kylen och sen
är det bara att gå över till
Inga på 1 A.
 
 
 
Vi fikar och sen är det
bara lite skitsnack. Hon skall vara
med på anhörigmötet som skall starta kl: 16.30
Så hon har lite att skriva om och sen var det bara att köra på.
Ja ta det lungt och jobba inte ihjäl dig. Kram på dig så hörs vi. Nu skall
jag börja jobba. Jag skall jobba med Natta så vi kommer säkert ha en lgnn kväll.
Det skulle hon inte ha sagt. Så det starta nästan på en gång. Fall, palliativ, oro, och en lite
irriterad dam. Vår kväll.
 
 
Sen är det lite så där vem är det som skall läggas och vem
skall vara uppe, jag har inte lärt mig det än. Så det är ju bara att hänga på
Natta och ta reda på hur det blir. Vi får ordning på allt och vi kan avsluta med flaggan i topp.
Jag hoppas på den bättre kvällen i morgon, vad gör jag nu eller inte. Jag har mycket att lära mig.
Dessa gamla människor är så fina och jag vill så gärna ge dom allt. Det går inte så bra.
 
Jag plockar Juhani även på kvällen han sluta 21 också. Det tar 10 minuter
att hämta han. Vi är hemma 21.35 och det är ju bra, annars skulle han
kommit 22.30 så lite bra blev det. Nu är det sängen som väntar.
Tack för denna dag jag är nog ganska trött.
 
 GOD NATT
     HAKUNA MATATA
  Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0