Långt pass

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.42
 
 
181021
 
 
 
 GRATTIS
 
Ursula & Yras
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
  VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Det är nu så att jag skall upp, fast jag vill inte.
Hur fan skall man orka? Jag är trött och vill bara sova lite.
Skulle jag kunna få komma i säng nu och sova minst tre timmar till.
Den skulle allt sitta fint. Gammal tant orkar inte tror jag. Men det är bara att
bita i hopp och hoppas på en här dagen. Jag masar mig ur sängen och in i badrummet,
ingen kö som tur är.
 
 
Så nu kommer jag fram till min underbara punkt, frukost, den skall jag njuta av i
många minutrar för varje tugga skall ha sin wow effekt. Vilken poesi om
om frukosten, ja så kan det va. Är klar nu så då är det tänder
som skall borstas och så ner till Bee, han väntar
troget på mig, min lilla kärra.
 
  
Så här kommer jag nu fram till jobbet.
Detta kommer att bli en intressant dag, jag jobbar
med timmisar och det skall kallas rehabilitering. En riktig rehab
är där jag successivt kommer in i jobbet men inte har ansvaret som alla förväntar
sig av mig. Jag kan inte gå ifrån när det värker, jag kan inte göra det i min takt för det 
hinner jag inte, det är så bråttomt och det är sjukt. Så sjukt att jag inte kan fatta det.
 
 
Nå väl, jag är här och gör mitt jobb som 100% på 50 % och det är jag som
sliter på min kropp. Ja nu a jag gnällt färdigt så jag kommer nog
att se till att jag kan få en bra dag i alla fall. Och det är
ju lite så där skit vad det med det. Har nu lunch,
15 minuter hinner jag ta. För kollegan
skall gå på lunch 11.30.
 
Då så nu kommer en
kollega till och vi kan fixa
med älsta damen. Hon behöver
komma upp och vi skall snart fixa fika.
Jag slutar 14 så det kommer att vara snart
då skall hem och fika med gubben. Det är redan färdigt
när jag kommer hem. Han har väntat, Hej vad har du gjort i dag då?
 
 
Kollat på film och sovit ett par timmar, spelat och ja det är väl allt.
OK min kära man du kunde inte då har dammsugit? Nej nej det hann jag
inte, det var mycket att göra i dag. Ja jag ser det, inget hemma i alla fall. Jag tror
män är lite rädda för hushållsarbete. Det är så jävla lata.
 
Jag skall ta en sväng till Camilla, hon har varit och tänt ljus i Tullinge kyrka.
Det var ju fint. Jag hoppas att det blir lite lugnt på torsdag, jag tror att
många kommer att gråta järnet, det är ju jobbigt bara att höra.
Men nu till dagen, en snabb kaffe hos Camilla hon är
lite små stressad, det är jobbigt nu för henne.
Ja vi hinner snacka lite sen skall
hon bara och lite här och
lite där.
 
 
Då åker jag till affären och
skall handla. Jag skall ha pommes,
yoghurt, bröd, och så hittar jag lite glass. Det
var en investering. Glass efter middagen, Ari skall
laga mat och det blir fläskfilé, pommes och bea. Nu är
jag hemma med maten och skall sätta mig framför tv
medans min man fixar middagen.
 
 
Ja då är det ju bara att göra kväll och att bara få vara en stund.
Jag sitter och tittar på Magnus Uggla i Hellenius hörna
vilket program och vad jag skratta, Magnus är
skit kul kille. Nu skall jag sova in för 
morgondagens jobb.
 
 GOD NATT
      HAKUNA MATATA
     Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0