Ledig efter fyra jobbdagar

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.43
 
 
181023
 
 
 GRATTIS
 
Sevirin & Sören
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ja inte vill jag gå upp inte, det är mörkt och det regnar.
Skulle jag kunna få sova till åtta eller varför inte nio? 
Det är ljusare då och det kanske inte regnar då
och solen kanske hade varit framme då. Nu 
skall jag sitta här och invänta detta för
att se om solen kommer fram.
 
 
Jag kan under tiden se till 
att min frukost kommer fram och
kommer rätt ner i magen. Så kan jag ju
läsa nyheter och kolla på FB. Det är ju OK för att
vara mig. En sak i taget och lite så där .... allt får ta tid.
Inget som är bråttomt i dag inte. Jag har en hel dag framför
mig och den skall jag väl planera och få så bra som det bara går.
 
 
Jag blir lite avbruten mitt i min fina lugna morgon av Camilla.
Hon har nog en dålig dag i dag. Hon skulle ha åkt med svärmor och tittat
på lokalen. Men det kom ett förhinder, och nu regnar det, Linus skall till förskolan
och hon skall lämna sina prover på VC, Okej jag fattar jag får komma då och se till att allt
blir tillrätta ställt då. Ja två in i bilen, en av vid förskolan och en till VC. Jag väntar väl då, vi kan åka
till mig en sväng. Det kan ju bli en bra förmiddag i alla fall. 
 
Camilla har lite känslor fall i dag och det blir inte så lätt att styra över dom i bland.
Nu skall vi ta det lugnt och se till att allt blir bra. Hon får samtal och jag lämnar
henne lite. Det är kaffe som står på min att göra lista nu, jag vill ha kaffe.
Ja jag kan allt ta två muggar det blir också bra. Nu är Juhani i
svallning också, hur är det i Ärla då, jordbävning eller??
Ja jag känner att man räcker inte till och inte heller
hinner jag att få ur mig sorgen heller.
 
Jag har satt på locket och hoppas att den inte pyser ut.
Han vill låsa in känslorna så jag slipper känna något det är
nog bäst så. Hur kan man bara säga att allt skall vara lätt när allt
är så jävla krångligt. Jag vill inte alls att detta skall komma fram men nu är
jag så slut i skallen att det måste fan ut. Alla människor är olika det är ett faktum och
det är ganska bra. Jag hoppas att Kim kan fatta att Jimmie och Camilla lider massor just nu.
Jimmie på sitt sätt och Camilla på sitt, hon kanske är den som är känsligast för Jimmie han kan visa
med surriga och snäsiga. Jag kan han.
 
Nea, Thomas, Ellie, Fredrik, Juhani, Ashani  och jag står helt utanför detta Vi kan 
tydligen palla hur jävla mycket som helst. Och så är det kärnan så klart.
Ja att en mamma och pappa mår som nu dessa två gör är ju
solklart. Här kommer då allt in att man skall trösta alla
på det sättet där den personen är. Det kan vara
knepigt då man själv är lost.
 
 
Nä nu skall jag återgå till dagen och planera middag.
Det är ju en liten roligare sak att göra. Jag skall nog fixa fiskpinnar
remouladsås och ris. Det kan bli smarrigt eller hur.Jag vet att Juhani inte är
så överförtjust i fisk men nu får han allt bita i äpplet och se glad ut. Jag fixar detta för
det är gott. Och jag vet också att det blir så bra med fisk, blir man inte intelligent av fisk he he he
 
Nä nu skall jag återgå till dagen och planera middag.
Det är ju en liten roligare sak att göra. Jag skall nog fixa fiskpinnar
remouladsås och ris. Det kan bli smarrigt eller hur.Jag vet att Juhani inte är
så överförtjust i fisk men nu får han allt bita i äpplet och se glad ut. Jag fixar detta för
det är gott. Och jag vet också att det blir så bra med fisk, blir man inte intelligent av fisk he he he
 
Så kvällen är här och jag har massa saker som skall göras och skall fixas.
Men det kan jag lägga på en annan dag. Nu är det bara att njuta
av dagen och  sen är det sängen för i morgon är det en
ny dag och massafina saker att stå i.
 
Tar och tackar för denna dag och
hoppas att det blir bra  dag  morgon.
 
Innan kvällen kommer och middan på bordet skall jag åter igen bara ha en skön
eftermiddag och kväll. Den skall inte innehålla särskilt många saker.
Samtal från min man och kanske någon annan. Jag njuter
av tystnaden i huset då jag är ensam. Juhani är i 
Haninge för att plocka upp Ashani. Så
jag har lite toga tid och sen
lite avslappning.
 
Nu är kvällen är här och jag har massa saker som skall göras och skall fixas.
Men det kan jag lägga på en annan dag. Nu är det bara att njuta
av dagen och  sen är det sängen för i morgon är det en
ny dag och massa fina saker att stå i.
 
Tar och tackar för denna dag och
hoppas att det blir bra  dag  morgon.
 
 GOD NATT
    HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0