Marknad Strängnäs

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.41
 
 
181013
 
 
 GRATTIS
 
  Berit & Birgit
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Så var det de här med att sova, nu skall jag sova lite tänkte jag.
Men mitt inre ville något helt annat, varför? Jag skall ju bara
sova lite. Det är ju lördags morgon och jag jobbar inte, är
det så svårt att man kan sova lite längre än 06.10
på en ledig dag. Snälla du lite längre, men nej
inte i dag så nu är jag uppe.
 
 
Att göra något viktigt en lördag morgon 
klockan sex är inte så viktigt, jag tar min
frukost och njuter av den. Yoghurt, musli och
njut. Det är inte så mycket att skriva om eller att 
vara medveten om just nu. Jag bara njuter av min
frukost. Läser lite nyheter och kollar på FB vad som hänt.
 
 
Gubben frågar om vi kan åka iväg och inte bara sitta här. Ja vad vill du göra?
Vet inte det kan du bestämma. Jag tar då och säger men det  kan väl
du hitta på. Vilket sur kart han blev, nä du kan komma med förslag.
OK då kan dvi kolla in lite marknader som ligger nära, typ
Södertälje. Han svara inte men han kolla upp.
Så det är ju bara att  leta då.
 
Han sa inget mer för jag
vet att det är trav i dag och det är
viktigt att han får se det. Så han hittar så klart
Strägnäs marknaden. Det är inte nästgårds men kan vara kul.
Tyvärr råkar jag nämna att min blinkers är trasig och kan behöva tittas på.
Han brann av och så var det helg grinigt igen, fan jag kan inte nämna att det är något jag
behöver hjälp med, han brinner av direkt. Detta är en sak han har lagt sig till med på
sista tiden, fan har du damp i huvudet eller är du bara korkad.
 
 
Så skit tråkig han är, jag är ingen bilmeck och jag har inget intresse för att
mecka bil. Vad är det för fel att hjälpa sin fru med bilen? Varför är
det så svårt att fixa detta? Jag tvättar din tvätt, fixar mat och
ser till att du har tak över huvudet. Kan man då inte
hjälpa mig med bilen? Men skall det vara
på detta vis kan ju du tvätta själv.
 
 
Han rusar ner och är då grinig att
han måste fixa detta, och givetvis bryter han
sönder detta. Så hur smart är du egentligen Ari?
Du är en idiot som skall alltid ha rätt och klampar på med
kängor som du inte kan lyfta. Jag blir så förbannad på dig.Du
kräver av mig att jag skall allt och fixa själv. Så från och med nu skall 
jag hålla dig utanför mitt liv och vad som händer. Lev du i din bubbla och ha det
bra på din hörna. Jag kommer inte berätta eller be dig om hjälp. Jag kan fixa det någon
annan stans.
 
 
Så nu skall vi åka till Strängnäs och han kräver att jag skall bara släppa att han detta.
Han är ju den allmänbildade människan som kan bara göra som han vill.
Säger och gör saker som man absolut inte kan förstå. Så nu
skall vi åka till en marknad och gå där helt bara så där.
Jag vet inte men det känns lite konstigt att helt
plötsligt skall man vara bra igen. Inte kan
vi ta Bee heller för han har ju haft
sönder spegeln.
 
 
Nu är vi i Strängnäs och
fan vad folk, det är tusentals
människor. Alla med barn, tappa för 
allt i världen inte bort era barn. Alla människor
skall givet vis gå där jag skall gå, ta i det jag skall ta i och så
parkera sig i en klunga mitt framför en. Ja jag säger ju bara det, fan vad jobbigt
med så här stor marknad. Jag kan lova att Strängnäs tjänar massa pengar på denna helg.
Bra för dom och bra för folket där. Vi hitta ost, bröd och ett par muggar. Vi fika på ett fint café och där
stötte vi på Linda (Nea´s bästis) kul och trevligt. Vi fortsätter lite och vi har stött i hopp med Sebbe med familj och Jimmie med familj minus två barn.
 
Sen så är vi klara, vi har nog bara knallat runt halva marknaden. Den är så
stor att man inte hinner fixa hela innan man dör av stress. Ja
vi måste förbi Ärla för Ari´s present är i stora Garaget.
Ja det är väl ok då. Så vi skall ju bara fixa med att
hämta detta. Så nu är vi på G hem. slipper
stressen. An har lämnat in trav så nu
skall han bara hem och se det.
 
Fort går det och fan detta är
baksidan på när vi skall göra saker.
Särskilt om jag kommer på idén. Han har
alltid bråttomt till travet, massa pengar i sjön när
han skall spela trav. Fan han gör av med 600 - 1000 kr
per månad på trav, och jag har inget som jag kan lägga den slanten på.
Kanske skall börja med detta, 2000 varannan många på Hassellunden det kan 
ju va något.
 
 
Då är det bara att fixa med kvällen och sen kanske med maten.
Jag har bett Ari fixa middagen vilket är lätt i dag. Jag 
hoppas han vill det. Min energi är redigt slut och 
jag fattar inte men jag är så trött. Jag
skall kolla på Miami NCS
 
 
Sen blir det nog sova lite, ja jag somna på soffan.
Tack för i dag.
 
 GOD NATT
  HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0