Ärla och hem

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.39
 
 
180928
 
 
 GRATTIS
 
Mikael & Mikaela
 
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
 
  VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag hittar min son i köket och kaffet färdigt.
Jag känner att det är så att man har allt under kontroll
på morgonen. Den börja för 20 minuter sen när Joline kommer 
och berättar att det är snö ute. Då går man upp och tittar ut i fönstret.
Jo det är frost på marken. Jag tar en varm dusch och sen är det kaffe som gäller.
Min son är väldigt framåt i dag, han är pigg och ser nu sin lediga dag/kväll/natt/morgon
kommer allt närmare.
 
Ja det är stökigt och barn bråkar och det är helt upp och ner.
Jag får som alltid laga kläder och sen hinner jag med kaffet.
Det är massa saker som skall hinnas med, men nu är det 
dags att åka och jag får två flickor i bilen och en Nea.
Jimmie åker med Ari, så slipper han vara rädd, 
som han själv säger. Idiotiskt.
 
Ja vi kommer hem efter
en timme på vägen, ett kiss stopp vi
vägkanten. Sen var det bara att ställa bilen och
byta chaufför, Ari kör dom ner till båten. Det är ju bra bara så,
jag skall handla när bilen kommer tillbaka. Men nu kan jag njuta
av kaffe och en skön stund hemma. Flickorna är så glada och vill planera hel
eftermiddagen och kvällen. Jag tycker att vi skall se film och äta godis.
 
Så Ari kommer hem och vi tar och åker och handlar, jag och Joline.
Haylie vill gunga och är ute med Juhani. Så det är så bra.
Min man är så klart och spelar vad annars. jag skall
fixa middag och vi skall kolla på film efter maten.
Mysig hemma kväll och massa gott som
skall ätas upp.
 
Det blir lägg dags och vi alla drar täcket
över huvudet så där 22 tiden.
 
Info till dig som läser:
Lördagen är kort och sen på grund av att
det har varit tekniskt fel.
 
GOD NATT
     HAKUNA MATATA
     Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0