Nu kommer mer höstblåst

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.42
Dag 288 på året 
 
 
 
 
181015
 
 
 
 GRATTIS
 
  Hedvig & Hillevi
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Har nu en ny vecka framför mig,
det blir en bra vecka med massa arbete,
sex dagar av sju skall jag jobba. Så då är det
tre morgonpass innan en ledig dag. Sen kvällspass
och lördag söndag morgonpass. Det är en vecka med massa
jobb. Jag hoppas att det är en bra vecka annars också så jag skall 
nu starta denna måndag med att få i mig frukost nu när morgon röj i
badrummet är klart.
 
 
Frukost.
Jag tar mig yoghurt och musli.
Kollar på lite nyheter och så en liten koll på
Facebook, nu skall jag i väg klockan är 6.20 så jag
måste dra. Jag kommer till jobbet 6.45, lite köer vid Gjuteriet
som vanligt. Men jag har tid på mig så det är ju bra. Hämtar en kopp
kaffe så dagen kan börja med gos start.
 
 
Jag hoppas på en bra dag, här kör vi på och jag kan ge mitt allt till en dam,
dusch och städning av rum. Massor av vikningar av kläder och snyggt och
prydligt i skåpet. Kan det vara så svårt att se till att allt är i ordning?
Vad har du för utbildning om du inte fattar att kläder skall 
vikas och ligga på samma plats som de andra
kläderna av samma sort, typ byxor där
byxor ligger, tröjor där tröjor 
ligger. Vad är
problemet.
 
 
Så blev det 30
minuter för länge, jag
kommer att sluta 10.35 och
det var 10 jag skulle ha slutat. Men
det händer väldigt ofta när jag jobbar tiden är
som bortblåst i bland. Nu skall jag allt ha lunch och kaffe 
med Camilla. Jag hoppas att det blir bra detta. Väl hos Camilla får
jag god lunch och så kaffe på det. Det är så gott och så trevligt. Jag hoppas
att vi har många dagar till i hopp jag och min dotter, Man vet aldrig vad som står på 
lut bakom krönet.
 
Ja då skall jag hem, jag har en kille med mig som skall vara tills pappa kommer och hämtar.
Det blir där vid 16.30 ungefär så det är ju OK. Jag hoppas att det är en bra dag för
Linus och mig så vi kan göra något kul, eller är det bara så att du vill hänga
hemma hos mig, Linus. Så klart det är, alla barn även de som
inte är mina barnbarn vill hänga med mig. Det är ju bara
för att jag är bäst super granny.
 
Ja det skall bli middag men
då skall inte Juhani och Ashani äta, dom
skall gå på nyttiga saker. OK bra, det får ni så gärna.
Jag har i alla fall bara de jag har i frysen  resten får ni köpa själv.
Så då tar jag något annat då. Vilket blir ... kaffe och macka. Ja det blir ju bra.
Nu skall jag ha en kväll i soffan med tv inge annat är bra nog tror jag. Lite kaffe och lite
mer kaffe. Sen blir det lite mörkt, vad hände??
 
OK jag somna igen.
 
 GOD NATT
    HAKUNA MATATA
     Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0