Mycket händer i dag

 

SUPER FARMOR BLOGG
V.40
 
 
181004
 
 
 
 GRATTIS
 
  Frans & Frank
 
 
Grattis Emelie 
 
 
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
 Morgon ritualen är klar, kläder på och är jag riktigt försiktig med
min förkylning så kommer jag vara dålig i helgen också.
Munnen är som ett sandpapper lite så där olustigt.
Men med lite Alvedon så klarar vi dagen,
jag och min själ. Så då skall kaffet
fixas och min frukost.
 
 
Skall nu sätta mig
ner och njuta av den och läsa
på FB och läsa vad världen har för sig.
Det kan ju vara viktiga saker. Ja det är bara att börja.
Inte var det mycket som kom där som är bra, jag fortsätter på
Facebook och grattar Emelie, hon skulle ha blivit 28 i dag. Men hon
är uppe hos andarna och halar sig
 
 
Jag la upp en låt där texten är så fin och den är från mig till dig Emelie.
Du gilla att ha tända ljus, som liten kunde du sitta hos mig och titta
på de fina ljuset. Där lågan dansa för dina ögon. Du blev väldigt 
upprymd av detta i en otrolig harmonisk väg. Det var för
dig jag tänder ett ljus i dag.
 
 
Jag tar min väg förbi Camilla då jag börjar 10 i dag.
Vi tar en kaffe och sitter tysta och ser på varann, tuff dag i dag,
Ja det är en tuff dag i dag. Jag känner mig så jävla tom, Camilla fattar inte
hur detta kunde hända. Hon skulle behöva snacka med någon som bara kan ge henne
den stunden som hon behöver att få ut sin sorg. Att stänga den inne är inte ett bra sätt.
Den måste få komma ut. 
 
 
Jag skall nu ta mig till jobbet. Det är då så att jag skall jaga fatt på
Catharina och be henne lägga nytt bandage på mitt ben, rent
och fräscht vill jag ha det. Så tar jag en snabb kaffe
med Inga. Fina kollegor man har. Jag känner
att det är dags att gå till min nya
avdelning.
 
Här snackar jag lite med
personalen och ser till att få lite
info om boendena där. Det är en av de lugna
avdelningarna så det känns bra tror jag. Jag kommer att 
göra det jag är bäst på, mitt bästa. Jag skriver upp lite och sen är
det bara att falla in på rätt plats i ledet.
 
Ja jobbar och ser till att få lite mer glimt av dom som bor här.
Jag kommer att fixa detta och det blir bra alldeles super.
Vid lunch hittar jag nu Catharina och när jag sitter
där och fixar med min omläggning ringer
min lur, det är sköterskan på
PR vård i Södertälje.
 
 
Hon har rättat min skrivning
och då är det så att jag är godkänd för ändamålet.
Så det ser lite bra ut här också. Jag kommer att testa om
jag passar på denna plats. Jobbar ensam och med bara medicinska uppgifter.
Det är så bra så det är inte sant. Jag vill att detta skall gå bra snälla. Det är nu bara att se till att
få tjänstledigt i tre eller fyra månader. Jag måste få pröva detta, jag bara måste.
 
Det är nu dags för mig att säga hej då till kollegor vi ses i morgon.
Jag kommer klockan åtta, kram på er så är det bra då.
Camilla ringer och frågar om jag hinner med en 
kaffe innan jag skall till Liljeholmen
Aleris och Sanna.
 
Jo då kaffe går alltid ner.
Jag hoppas att det är massa folk
som äter kanelbullar i dag för det är
kanelbullens dag. Jag skall äta en med Camilla i
kväll. Så nu efter jobbet blir det bara en kaffe med henne,
Jag måste åka vid 14.15 så jag inte kommer sent till Sanna.
Liljeholmen här kommer jag.
 
 
 
Då så sitter två minuter så kommer Sanna och ropar upp mig. Jag skall få
nytt stöd så min hand blir lite lättad. Det är ett hårt stöd och det är
bättre på jobbet. Tum stödet är viktigt då den inte är 100% än.
Ja och så blev det lite snack om nytt jobb vore bra och
att jag skall tänka på mig och inte någon annan.
Så ler gör jag när jag går. Ny tid i december.
 
 
Så nu när jag är hemma sitter jag och tittar
på gamla kort och hittar ett på mig och Luna.
Tänk vad tiden går, detta hände för nio år sen. Vi äkte fel
också för min man åkte till Eskilstuna istället för Kålmorden, vilken dag
det var. Jag vart så stressad och så helt slut men kom fram till föreläsningen och
sen badat med delfiner. Vilken dag det blev. Vi övernatta där. Vi hade en trevlig middag och
en fin kväll. Helt makalöst.
 
Ja jag skall till Camilla på en kvällsfika då vi skall fira Emelie också.
Vi tar lite kaffe tänder ljus och har en kort liten stund för henne.
Kim och Lillevi kommer dit och även Jonna, det blir lite
mycket och jag väljer att åka, klockan är 20.30
jag skall jobba i morgon bitti så ja jag
lämnar nu.
 
 
Det är så att jag åker till
Juhani´s jobb och plockar han också
det går ju snabbt. Nu är jag hemma och Ashani har
fixat så fin god mat. Måste smaka lite, bara lite. Milda makter
super gott Ashani du är drottningen på mat.
 
GOD NATT
   HAKUNA MATATA
  Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0