Nya tag på jobben

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.41
 
 
 
181010
 
 
 GRATTIS
 
  Harry & Harrie
 
 
DAGENS  CITAT
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag har varit på G ett tag så ruta ett är klart och jag skall nu börja på ruta två.
Det innebär att jag skall förbereda kaffekokaren, ta fram de jag skall äta
och sen sätta mig i mörkret med ett ljus och bästa stämningen för
en bra dag och en skön stund med mig och min själ.
Andas ett par  rejälatag och känna luften
fylla mina lungor.
 
 
Väcker dagen sakta och lugnt
jag skall läsa lite nyheter och sen så blir
det på med kläder skall bli så bra så. Allt i sin
ordning och tack, jag hinner rätt bra då jag skall till
jobbet lite senare i dag. Det är bara att njuta så länge det
varar och sen skall jag bara se till att komma till jobbet i en bit.
 
 
Ja är på jobbet strax innan åtta, jag skall ta en stå kaffe och
sen skall jag jobba på lite. Det är en dam som skall
komma upp och få lite kaffe så henne skall jag
hjälpa det är bara så jag vill ha det,
lugnt och fint.
 
 
Hon får sin frukost och sina mediciner.
Det är viktigt att dom äldre känner sig viktiga
och att de kan vara dom som ger en order och att man
bara hjälper till att servera den på ett bra sätt. Jag vill inte att
den gamla människan skall känna sig stressad eller upprörda, vi kan
ju bättre än så. Jag hoppas att det blir en bra dag för dom alla. Jag skall nu
sluta och hinner gå över till B sidan innan jag skall åka hem. Här träffar jag Pia,
stressad och upp i varv. Stakars Pia, en go kram och lyssna lite.
 
 
Hoppas din dag blev bättre efter mitt besök, kramar till dig. Jag hoppas på en bra dag och
en god fika med Camilla. Nu har jag kommit före henne så jag hinner handla lite.
Juhani vill ha dricka och Camilla messar att hon vill ha flingor till Linus
frukost. OK vad skulle jag ha då? Ja just ja middagen. Det är inte
så bra att handla maten varje dag det kan bli så dyrt.
Men i dag blev det så. Lite pomes och
kyckling burgare.
 
 
Ja efter fikat med Camilla
skall jag då börja fixa lite med mitt
hem, har fått problem med nya golvet. Jag har
en matta ligger i hallen. Men den har tydligen färgat av
sig eller så. Golvet under ser skit konstigt ut. Måste fixa detta.
 Inte kan jag yta mattor heller för brädden i köket är mindre än brädden
på hallen. Jag tänkte byta mattor bara men det går ju inte då, fan ... skit.
 
Jag tror det får bli så här, jag torka golvet och det blev väl bra 
ändå. Ja då är det klart för denna gång, eller vad jag
nu skall säga. Lägger mig på soffan och tittar
på Hollywood fruar, snälla nån. Hur 
är det möjligt att Gunilla är 
så korkad?
 
Det är som tur gamla
avsnitt men hon är vist tillbaka
i nya avsnitten också. Jag fattar inte hur
man kan vara så på att bråka och alltid skall det 
vara hennes väg ingen annans. Jag går där i från och
fixar min spis. Det är ju så att sån där häll spis som alla har nu
har jag också, Det är omöjligt att hålla den "stain free" ja jag har nu
skrapat torkat och använt speciellt medel till dessa spisar, är jag nöjd? Nej
inte alls. Den är inte så som jag vill ha den, dumma spis.
 
Planera middag och det kommer att bli pomes och kycklingburgare.
Lite annan mat är ju alltid bra. Så min man skall väl komma
inom kort så jag kan börja med eländet sen. Ja sen 
skall jag göra kväll. 
 
Då är allt klart och vi kan börja äta.
Det är bar vi hemma så ungdomarna få äta senare.
Jag tittar lite på TV och är proppmätt, hamnar i matkoma.
Men det blir jag trött och det är som alltid när man kollar tv också.
Tror jag har sovit på soffan. Bäst att lägga sig .
 
 GOD NATT
     HAKUNA MATATA
      Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0