Oj oj många saker på G

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.41
Dag 281 på året
 
 
181008
 
 
 GRATTIS
 
  Nils
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ja det är en ny vecka och en ny dag
det är mycket på min agenda i dag och jag bör
börja på ruta ett. Duschen och allt vad det innebär.
Ruta två kläder som är lämplig i dag och hur är vädret då?
7 grader och grått, det kan de få vara efter gårdagens soliga dag.
Ruta tre frukost, min älskade frukost. Så gott så nice.
 
 
Ruta fyra mot jobbet och ett par timmars jobb.det kommer vara så nice.
Jag börjat sju eller åtta. Det är lite så att jag inte vet. Så bäst att 
vara där sju. Då börjar jag med medicin till de som redan
är uppe. Jag hoppas att det är pice off cake. Jag 
får reda på ab Adm. Eva att jag skall börja
åtta, men D sidan behöver lite hjälp.
Så jag börjar med matning.
 
 
Så kan jag då gå över till
C sidan och se hur det ligger till
här. Dom är så gott som klara och det
är då för mig att ta ut lite papper, vilket inte går.
Jag vill inte be adm göra detta, jag behöver fixa det själv.
Hur det hela kommer att gå till vet jag inte men det är bara att
fixa. Jag längtar till nya tider. Det kommer att bli så bra.
 
 
 
Tack och hej kollegor så tar vi en liten sväng hem då. Kaffe och
lite relaxing är så bra som det kan bli. Jag hoppas på att få
tag i Ann-Charlotta, och så skall jag ha tag i en Fredrik
också. Det känns lite så där stök bök men det är 
ju så det blir. Ingen får jag tag i. Måste nu
åka mot Kärrspiran och plocka upp
Camilla från sitt jobb. Hon 
skall på ett möte.
 
 
Så jag kör henne till
Thomas jobb, han skall följa
med och skriva ner allt som sägs.Viktiga
saker när man är i strid mot sin chef. För då gäller
det att ha alla fakta på rätt plats och se till att det blir bra möte.
Jag skall nu plocka upp Linus så han kan vara med mig till så där 16.45
för då skall väl mamma och pappa komma.
 
 
Det är så lugnt hemma, råttorna sover och Linus kollar film och jag sitter med ha.
Vi kommer bara att ha en bra och skön dag, inga som helst stolligheter.
Han frågar om han får spela på Ukki´s dator, ja det kan du jag
skall ändå stå  köket och börja med middagen. Jag skall
fixa till lite wok med kyckling.
 
Jag måste införskaffa mig en wokpanna
eller en stekpanna som ser ut nästan som en wokpanna.
Att göra på mitt sätt i en stekpanna och så försöka få i hopp sakerna
är inte så kul. Jag skall nog skaffa en snarast. Så ringer Camilla och dom är
på G hemåt, vill ha en kaffe på stående fot när dom kommer.
 
 
Det skall tydligen ha hänt en olycka på Dalvägen igen.
Hoppas det inte var så allvarligt. Så är min middag klar skall stå
i ugnen ett tar för säkerhets skull med kycklingen. Jag tror att det är OK 
Jag skall äta först, Ashani väntar nog på Juhani så det är ju upp till dom
att städa efter sig. Ja jag tar nu kaffe med Camilla och Thomas, dom har köpt
mazarin till kaffet. Så gott det är lite så där man vill höra om mötet men det är
svårt att få loss info. I det stora hela har det gått bra och det är ju
det som räknas.
 
Så nu kollar jag på TV och äter min middag, fasen det är drag i denna. Hoppas dom
gillar den, Jag tycker den var helt OK. Jag kan inte fatta att efter mat kommer
koma och segheten som ett brev på posten. Jag kan lägga mig och sova
nu vilket skulle leda till att jag klockan två inte kan sova mer.
Nä jag får allt röra mig lite, dammsuga kan vara bra.
Så nu kan jag fortsätta med kaffe och TV.
 
Hoppar i säng där vid 22 tiden, tittar på nyheter.
Ögonen vill inte och Juhani kommer
hem nu.
 
GOD NATT
    HAKUNA MATATA
      Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0