Opererar en systa

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.40
 
 
181002
 
 
 
 GRATTIS
 
   Ludvig & Love
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
  VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag är vaken och känner mig så trött.
Nu är det lite så där, fan inte i dag. Jag skall
köra min son till jobbet. Han börjar 06.00 så det är lite
så där tråkigt för han. Han har lång väg att åka kommunalt till sitt jobb,
med buss en timme och promenad 20 minuter, med bil 20 minuter. Så vad vill
han helst ha? Bil så klart.
 
 
Men nu är hans mamma, alltså jag så jävla snäll att jag kör han till jobbet.
Jag skall ändå inget göra så här på morgonkvisten. Jag är så snäll .
Mycket hjälpsam mamma. Ja så är det. Nu är det i alla fall
min tur att äta lite, hinner peta i mig yoghurt. En halv 
frukost tar kaffe när jag kommer hem igen.
 
 
Vägen till Juhani´s jobb gick som på räls.
Det tog max 15 minuter, ingen trafik så allt kändes bra.
Nu skall jag hem och det är lite fler bilar ute. Jag tar mig hem för jag måste 
hämta kallelsen och väskan. Jag skall lämna bilen hos Camilla då hon lånar den och Kim
kör mig till sjukhuset i Södertälje. Jag skall vara där 10.45 så vi kör i väg 9.50 Kom till sjukhuset 10.25
Går upp och sätter mig för att vänta, det blir 40 minuters väntan trodde jag, men dom ropade in mig 10.27 så 
jag fick komma in tidigt.
 
Så ligger på britsen och får en bedövnings dos i benet. Det gör lite ont och jag tror att jag tycker
det är jävla ont. Ha ha ha så nu kommer hon tillbaka , läkaren alltså. Hon nyper mig hårt
med en pincett, känner du detta? nä svara jag bra sa läkaren då kan jag börja.
Hon skar som ett öga berätta hon, även karva lite på djupet. Stoppar
ner slamsan i en burk som skall skickas på koll.
Nu skall hon sy i hopp mig.
 
 
4 stygn kirurgtape och plastfilm.
Detta skall sitta på ett tag så det inte kommer
skit i såret. OK, Tapen skall sitta tills den ramlar av själv.
Får du ont efter bedövningen släpper så kan du ta Alvedon, OK.
Tack för mig då sa jag. Nu skall jag hem och vila, det blir massa saker i mitt 
huvud nu. Jag ringer Susanne P och frågar om hon skall till jobbet, jo det skall hon, 
bra kan jag få åka med dig tillTumba då? Jag är ny opererad i benet.
Går bra sa hon, Tack min vän.
 
 
Vi stanna hos Camilla, jag har ju min bil där. Så jag tar en kaffe med Camilla,
Susanne stanna också en stund innan hon åker till sitt jobb. Så jag blir 
kvar ett tag på Brinken, Camilla har ett läkarbesök till. Jag 
ligger på soffan och Linus sitter här, vi ollar på tv:n.
Camilla kommer hen 15 och vi tar en kaffe.
Nu måste jag hem, vila det blöder
rätt bra vill jag lova.
 
 
Efter ett samtal med Nea lägger jag mig
på soffan och skiter i resten. 
 
GOD NATT
 HAKUNA MATATA
       Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0