Så kommer helg porten

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.40
 
181005
 
 
 GRATTIS
 
  Bror
 
Grattis Brian Connolly
 
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Hej, kul att se dig här, jag skall fortsätta denna dag
med morgon stök i badrummet och se till att 
jag kommer i lite kläder. Jag tror att det
är så att det är en bra ide, eller
vad säger du? 
 
 
Så då är det klart.
Övergår till frukosten som
vanligt på morgonen. Det är en rutin
jag är stolt över att jag har, att alltid äta frukost.
Den är bästa målet på dagen då jag inte får ont i min
mage eller känner mig stressad. Jag bara sitter här och skriver,
läser och hälsar till alla man känner.
 
 
Min dag är lite så där .... planerad i dag, jag skall till jobbet nu och sen
skall jag åka till ACP på en kaffe, och snacka lite. Måste berätta 
om nya jobbet så klart. Ha en bless the time. Då är det
dags att åka mot jobbet och se vad som händer här,
Jag hjälper Juhani ner med tvätten först så
det är ju bra. Han skall tvätta.
 
 
Så kommer jag upp och skall
bara .... så ringer jobbet, varför då?? 
Jag svarar och Eva säger "hej, vart är di? 
Du börjar sju i dag." Jag svarar " Nej jag börjar åtta."
Eva svarar " Nej du skall vara här sju" Ja ha ja fel tider vilket
inte är ovanligt. Jag svarar "Jag kommer snart.
 
 
Det blir bara att rusa i väg, 7.25, kommer till jobbet. Bee tar mig fram som en pil.
Jag rusar in, byter om och är på plats 7.40 Jag tycker det blir bra och så
kommer jag på en gång. Hjälper till med en dam och det funkar 
bra, jag går till en man som behöver min hjälp. Jag fixar 
han och tar ut han så jag får servera frukost.
Vi har bara några kvar så vi är klara 
med allt klockan 9.30.
 
 
Jag springer och letar efter
Catharina efter som hon är SSK i dag
för alla. Nu har jag hittat alla saker som jag skall
och då skall jag släppa bomben till Eva, och chefen. Hon är inte 
på jobbet med ringer lite så där lämpligt kan man säga. Jag skall ju flytta
så jag har fått  ett erbjudande om ett jobb som kan vara bra för mig. Vi skall ju få ta
upp detta nu inom en en snar tid när jag kommer tillbaka säger min chef. Hon blir borta nu 
14 dagar. Ja jag kan ju säga upp mig så det är väl bara att dra då.
 
 
10.00 Nu ringer jag ACP och meddelar att jag åker nu. Vi skall ha en lite träff
över en brunch och lite gott snack. Hon berättar om sitt jobb och hur
hon trivs och känner sig väl omhändertagen. Det låter så
intressant och hon är lycklig som bara den. Jag
berättar om  mitt, Ja jag har sökt nytt,
dom vill ha mig så det är nu
bara att starta processen.
ACP säger att det är bara att
köra på, när jag vill sluta är bara att
säga till. Skriv ett datum och så går jag. Kan det 
vara så enkelt att säga hej då? Det är för mig så svårt.
Men efter att ha pratat med ACP är jag nu på G att bara säga
upp mig. Jag får ta chansen och det är ju så det får bli. Jag vågar mer
och jag känner mig stark. Tack ACP du gör min dag.
 
 
Jag åker hem och har nu fått en liten sak att fundera på, jag har strula till
dagen då jag hade glömt min träff med ACP och Camillas massage.
Hon skulle ju ha min bil, OK sorry gumman jag bara inte
kom i håg detta. Hon låna grannens bil och fick åka 
till Salem, allt fixar sig.
 
Ja det är lite mycket i
skallen just nu förlåt Camilla hoppas
du inte är för arg. Jag såg fram emot mötet
med ACP, och jag glömde skriva det i mobilen.
Annars hade jag inte missat detta. Ja jag får lära mig av
misstaget. Nu när jag åker hem kommer jag att åka till Camilla.
Jag vill lyssna på henne ett tag och sen se vad vi kan göra. Hon är
väldigt nere och det är jobbigt. Så jag hoppas på att hon kommer ut ur sorgen.
Ut ur denna plåga som kommer av att hon är i skuggan av.
 
Ja jag vet inte men jag kan bara stötta henne. Min lur ringer och det är 
Eva, min bästis. Hon frågar hur det går och vad som händer runt
Emelie. Jag berättar det jag vet, att det inte kommer fram något
om dödsorsak. Vi pratar vidare och hon skall nu åka 
på en resa så vi får träffas en annan dag, 
när hon kommer hem.
 
 
Jag tar mig hem efter ett tag och
så kommer jag på att vi inte har någon
middag så det blir en pizza och det är inte så
bra då jag får ont i magen av den. För mycket bröd 
tror jag. Jag tar i alla fall lite tid och kan titta på IDOL innan
jag blir så seg och så trött. Jag ser inte slutet och jag somnar efter 
den engelska filmen som gick på SVT 2 
 
GOD NATT
  HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0