Slapp dag

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.43
 
 
181028
 
 
 GRATTIS
 
Simon & Simone
 
 
DAGENS  CITAT
 
  VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Har ställt tillbaka klockorna och då är det nu vintertid igen.
Jag minns att det var ett stort snack om att ta bort
detta och jag fundera ju då på varför? Det
blir ljusare och vi får mer solenergi
på sommar tiden.
 
 
Jag undrar lite lätt på
vem an alla höga gubbar i EU som
har blivit störd på att flytta en timme? Jag
tycker om sommar tiden, det är ju för att det skall vara
ljusare och det är väl bra de, eller måste vi knalla runt i mörka
tider hela året? Fattar inte varför klaga på tid och lägga ner så mycket
tid på detta när det mördas och misshandlas värre än nånsin i världen!
 
 
Nu ät det bara att ta till frukosten jag hoppas på att den kommer att bli
så bra som jag vill. Det är bara att greppa yoghurt och musli och
sen njuta av frukosten. En kort stund av lugn och ro,
utan tanke, utan något alls bara frukost
och jag.
 
 
I dag kommer jag att tvätta
lite fönster och sen är det bara att
göra en bra söndag och hoppas på att
jag kommer att vara så i topp. Jag hur skall jag
nu komma till ro? Tror att jag bara andar djupt och släpper
ut luften så sakta. Dagen är på G.
 
Jag och Ari far i väg och skall ta en vurre på Hornbach
Det blev också lite koll på kök, blommor, duschar och lite  annat.
Vi har lite mer koll på Biltema , Ari skall ha torkarblad och spolarvätska .
När jag kommer hem tar jag en sväng till Camilla och tittar hur Linus rum blev.
Soffa och tv ser bra ut. En kaffe sitter inte fel. På vägen hem skall jag handla ost,
ingefära,  saft  och min musli.
 
Sen kör Juhani hem och vi går hem. Massa saker skall in i kyl och frys.
Min son skall möta sin flickvän så skall hon göra mat. Jag och 
Ari är hemma vid tittar på film och väntar på maten.
Jag får ett samtal och  Juhani vill att jag
hämtar dom från Tumba.
 
Ja maten kommer fortare fram om jag
hämtar dom. Vi kollar på en film till och den här jag 
nog redan sett. Men det är ok jag kan titta på den igen. En
liten repris . Så jag har lite soffhäng.
 
Till sist i dag dusch och sängen.
 
 GOD NATT
   HAKUNA MATATA
    Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0