Ta stygnen på benet

 

SUPER FARMOR BLOGG
V.42
 
 
 
181016
 
 
 GRATTIS
 
??? & ??
 
 
 
DAGENS  CITAT
 
  VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då så en tisdag med massa saker att göra.
Det är nu då lite så där turordning på sakerna i dag.
Men jag har avklarat en sak morgon stök på badrummet och
nu skall det bli en frukost. Det kommer att sitta som en smäck på huvudet.
Naturell yoghurt med musli, det är det som åker ner först i dag.Att äta på morgonen
är det bästa jag vet, här sitter jag och har ljuset tänt, andas in och kör lätt meditation samtidigt.
 
 
Att hitta lugnet till kroppen och så sakta falla in i vardagen med nyheter och morgonhälsning.
Inte illa alls, här skall man hinna med det mesta på kortaste tiden jag har när man börjar
sju. Det är ju inte meningen att jag skall gå upp fyra för att hinna allt i lugt mak.
Nej nej jag hinner än då jag behöver bara vara på jobbet 6.45 för att
byta om.Här stressar vi inte. Jag hoppas att det kommer en
bra dag i dag.En kopp kaffe på detta.
 
 
Jag skall nu åka mot jobbet då klockan är 6.15.
Jag skall torka rutor och speglar på Bee det är nödvändigt.
Ja lite jobb i dag då. Nu är det bara att lägga upp hur jag skall göra,
vilka som jag skall ta och vilka som är vakna. Det är bara att köra och se glad ut.
Jag hoppas att min dag blir den bästa någonsin.
 
Nu är klockan så pass att jag skall nu till SSK Catharina och ta mina stygn.
Vi skall sitta på hennes rum så jag sitter där och väntar. Nu kommer hon.
Jag är beredd och så försvinner ett stygn, två, tre, fyra och fem.
Men jag trodde det bara var fyra. Det gick upp lite
vid första stygnet. Men det skall väl inte
vara så farligt.
 
Tack snälla Catharina jag tackar
dig så mycket för hjälpen. Jag är så tacksam.
Jag skall nu i väg mot hemmet. Jag skall plocka upp
Juhani som skall följa sin mamma till Ärla jag skall passa barn
medans Nea och Jimmie är med Kim, Lillevi och Camilla hos prästen. Det
skall ju pratas om hur begravningen skall vara och vilken musik.
 
Jag hämtar också Camilla så hon kommer till Hallunda, ja då så min son
då kör vi ner till Ärla, i dag gick det fort och jag känner att det var en
snabb färd, det tog knappt 40 minuter. Nå väl nu är vi här och
alla höns och tuppar är kvar lika så ankorna. Jo Tayzon och
Ise är också i huset. Jag släpper ut hundarna och sen
bestämmer jag att Juhani är kvar hemma och sen
hämtar jag Haylie.
 
Vi har en hemlighet jag och
Haylie, hon ville att vi skulle köpa
dricka till flickorna. Sen ville hon ha en smörgåsglass.
Jag köpte en till henne och en till mig. Vi satt i Bee och smaska i oss
varsin god glass. Vi skall inte berätta för de andra för dom får bara dricka.
Det är vår lilla hemlis.
 
När jag kommer ner till huset ringer jag till PR vård, hon som är
ansvarig är inte så förtjust i att jag skall få jobbet. Hon
anser nog att jag inte kommer att orka. Det är
hennes förlust och så kan ju hon då
anställa yngre folk istället. Jag
är så besviken.
 
Folket kommer hem lika så
min man som jag då hälsar på lite.
Han försvinner på toa så det är lite svårt att
hinna med att kramas med han, jag roppar att jag
måste gå så nu är det försent med det.
 
Vi skall ända till Jordbro innan sju för Juhani skall hämta
paket till Ashani. Och jag släpper av han 18.55 så
han hinner. Jag kör sen till macken mot
Haninge för att få i mig en korv och
så åker vi ner till H&M.
 
Nu skall vi hem och
dom skall äta och och jag skall
titta på TV. Ja dom har lite roligt och nu är
det mat på G. Jag skall duscha och sen i säng.
(för trött för att sätta bilder)
 
GOD NATT
     HAKUNA MATATA
      Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0