Tack Thomas

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.39
 
 
180930
 
 
 
 GRATTIS
 
   Helge  
 
Den helige Mikaels dag

Dagen berättar om ärkeängeln Mikael som kämpar mot det onda genom att slåss mot draken, symbolen för det onda (Uppenbarelseboken 12:7-12).

 
Den heliga Mikaels dag har firats ända sedan 400-talet. Dagen har länge haft prägeln av såväl barn som änglar, och firas därför ofta med familjegudstjänst, och kanske barnkör. Änglarna i texterna är inte romantiska eller bokmärksaktiga, utan kraftfulla kämpar för Guds sak. Mikaelidagen (som den också kallas) är mer inriktad på strid än på frid.
 
DAGENS  CITAT
 
 
 
  VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Som du vet har det varit fel på Blogg.se.
Men är på G nu.
 
Jolin var väldigt nödig mitt i natten och för att vecka mig tyckte hon att 
tända lampan var en bra ide. Jag har tre spottar i taket och den
ena är lite för mycket på mig så jag trodde solen hade
flyttat in. Hjälpte Joline och sen stoppa om henne.
Jag somna också om så det var bara att njuta
av sömnen.
 
 
Nu skall jag i alla fall ta lite frukost
innan jag väcker barnen, vi skall hälsa på
kusiner nere på Brinken, det finns två extra där
denna helg. Så jag hoppas att dom blir glada att träffa
Linus, Robert och Astrid.
 
 
Vi äter lunch där och Joline får korv och Haylie vill ha plättar.
Astrid tar köttbullar som Linus och Robert ville ha korv och
plättar. Vi bjuder på allt ät vad ni vill, det finns laxbullar
också om Hayli vill ha. Det har så roligt alla barnen.
Leker skrattar och överröstar varann.
 
 
Jag skall åka och hämta Nea och Jimmie vid båten men Thomas
kom på en mycket bra lösning. Annelie och Daniel kör hem med Nea och
Jimmie och Thomas tar fyra barnen i bilen ner till Ärla, smart ide tycker jag och alla
gick med på den. Jag har lite svårt med mörkerkörning och Thomas vet om detta så han erbjöd sig.
Vilken fin kille han är, tack Thomas.
 
 
Jag blir kvar med Camilla en stund så att hon slipper vara själv hela eftermiddagen. Jag 
tala om för min man att jag kommer vid 18 så kan vi äta tillsammans. Han tyckte
det var OK så vi kan ha lite tid med varann. Han gnäller ju att vi aldrig har
tid tillsammans. Men den brukar vara att han spelar och jag tittar på tv.
Men i dag kan vi se film tillsammans.
Jag ringer och frågar om jag skall köpa något till maten. 
Då säger han > men va? skall du inte äta med Camilla?< Nej jag
skulle äta med dig sa jag ju för två timmar sen. Men det är OK jag fixar själv.
Skit arg och pist på honom är jag, han har också¨då glömt att vi skall se film så klart.
När jag nu kommer hem tar jag kaffe och en smörgås, arg är jag, skit arg.
 
Han sitter och spelar och har fullt upp, han frågar om jag inte vill sitta med han 
vid datorn och titta när han spelar. Nej jag tror inte det jag hatar spel.
Så jag tittar på tv i stället. Han fixar kaffe bjuder på det och
glass som han varit iväg och handlat. Jag är
sur i alla fall.
 
Nu skall jag sova
 
GOD NATT
     HAKUNA MATATA
     Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0