Torsdag

 

SUPER FARMOR BLOGG
V.41
 
181011
 
 
 
 GRATTIS
 
  Erling & Jarl
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Jag hoppas att jag nu kan ha den bästa dagen på veckan,
jag är trött redan och har inte ens kommit till jobbet.
Allt är klart och jag har en stress känsla i
kroppen . Detta är inte bra skall
sätta mig med frukosten.
 
 
Läsa lite och hoppas att
allt kommer på plats. Läskigt när
hjärtat tror att jag skall har springa maraton.
Nä andas hitta kontrollen luft hela magen och bröstkorgen,
andas ut ...en gång till, spänn ut magen och låt bröstkorgen sträcka ut sig.
Andas ut.
 
 
Så nu är det bättre och jag har en så skön känsla att detta är bästa morgonen ever.
Ja är jag redo för kaffe? Jajamen det är bara att dyka in. Så kommer jag
nu till tidpunkten att jag skall köra mot jobbet. Jag börjar 7.15 så
det känns mindre stressigt att komma i väg, blir mer
i morgonbitti. Ja jag ser fram mot lite
jobb nu.
 
Jag skall jobba med
kollegan Natta så det kommer
gå smidigt. Hinner med lite bra saker också.
Det kan vara jobbigt att se till att man gör som ledningen
säger, när de gamla är trötta och vill sova. Hur skulle du göra?
Jag går in med medicin och smoothie sen tycker jag dom skall sova mer
om dom vill. Den som vill komma upp skall givetvis komma upp. Jag kan inte bara 
gå in och rycka täcket för att de skall komma upp.
 
Nä jobbigt tycker jag. Nu är det en snabb fika för oss och jag har en smörgås med mig.
Det är skönt att sitta två minuter, jag har en boende vid min sida och skall se till
att hon också äter. Jag har hört att hon äter dåligt. Då hon såg att jag
också skulle äta blev det intressant att äta. Jag hoppas att man
gör så här hela tiden vi bör sitta med dom medans vi fikar
också. Ja ja nu är det bara tack och hej för i dag och
det är ju bra de. 
 
Jag skall nu mot Rönninge, lämna bokföringen till Jenny.
Jag gör ju den tjänsten till LWK så det blir lämnad 
i tid. Nu när jag ändå ärt på denna sida så
kan jag väl ta en kaffe hos Camilla.
Det blir en timme där eller så.
Camilla är hemma med
Linus.
 
Han har lite ont i magen
och fick då ha sjukstuga hemma.
Man vet aldrig vad detta kan leda till.
Men för säkerhet skull så man är på säkra sidan.
Ja nu skall jag hem och se till att få en återhämtning tupplur.
Nice eller hur. Ja så är det och så blir det.
 
Juhani har tappat sin lur och är rätt arg, grinig, bitter, lättirriterad och skit sur.
Ja jag förstår min kära son, men den blir inte hel av att du är otrevlig.
Lös problemet vet jag. Jag hoppas du kan ta ett snack med
Telenor och se vad för deal du kan göra med dom.
Så kan det lösa sig.
 
Han skall få en ny lur och vi skall till Skärholmen senare.
OK en fika hos Camilla först där han och Camilla sjunger lite.
Det värmer i mamma hjärtat att hör dom igen, det är minst 10 år sen.
Men nu sjunger dom igen, fina låtar som är för Emelie. Ja jag skall försöka fixa lite 
med en inspelning så jag kan lyssna på dom när jag vill.
 
Nu då mot Skärholmen, jag tänker att det kommer inte gå att hämta en
så där bara, nog för att han på Telenor sa det. Men beställningen 
var inte klar så nej ingen lur i dag, han blev lite putt
men hoppas det blir bra sen. Så lite mat på
detta kan man ju bli lite nöjd.
 
Vi kommer hem  där vid 18.30 och då kan
man göra lite kväll, duscha och fika.
Lite TV och så sova senare.
 
GOD NATT
      HAKUNA MATATA
       Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0