Tredje sju tiden på rad ......

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.42
 
 
 
181017
 
 
 GRATTIS
 
Antonia & Toini
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
 
  VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Trött satan så trött.
Jag glömde till och med att ställa klockan.
Har försovit mig kommer att vara as trött i dag.
Hur gick detta till? Jag har ingen aning men jag är en
helt slut person i dag.
 
Frukost utebliven, snabb macka och ett äpple i bilen.
Blev stressad vid Gjuteriet , inget röd lyse, bilväg öppen herre gud 
kan jag bara köra nu då? Ja  tydligen jag hamna inte inne på arbetsområdet
. så då skall det nog vara klart. Lite osäker var jag jam en väl på jobbet träffa jag Pia utanför,
vi surra lite men sen så var det bara in och byta om, lite så där stress. Nå väl jag kan ju lugnt säga att
jag kom kom i tid fast än jag försov mig.
 
Lite kort som jag lova från i går då jag var i Ärla.
 
 
Bröderna aktiva, Tayzon (den mörka) och Ice
 
 
Höns och tuppar anföll altan.
 
 
Jag mota ut dom och stänger hundgrinden.
Vad hjälper det här kan don kakla i timmar
 
Så var det barnbarn
 
Haylie och Joline är duktiga gymnaster.
 
 
Haylis "stå på händer" blev nog lite mycket huvud stå 
 
 
Men dom fixa brygga  och ben sprattel
När man tröttnar drar man bort syrran.
 
Dagen på jobbet går som den skall trotts att jag har försovit
mig. Det är ju fasen att man skall vara så stressad och
lite uppe i varv, jag hinner nog landa bra innan jag
kommer i gång i dag. Jag har en kort dag så
det känns skönt.
 
 
Går på 50% nu så det går bra.
Jag har lite mer tid att göra saker och att se till
att man han en väl fungerande hand. Jag hoppas på 
att min hand blir starkare och starkare. Det förbättrat sig oerhört
mycket för varje dag Så då är det ju bara att köra igång.
 
 
Så nu skall jag hem och hoppas på en god lunch med Camilla och
lite snack från bordet. Jag vill inte bara att det skall  bli mat sen
tack och hej. Jag har ju tvätt i dag massa tvätt jag lovar det
är så mycket att man blir mörk rädd. Men då ser jag
att gubben har lagt sina arbetskläder där. Ja ja
då fattar jag varför det är så mycket i
tvätt korgen.
 
 
Allt sorterat så
nu kan jag bege mig till
Brinken, Sushi står på menyn.
Hur gått är inte det. Skall lämna in sin
kappa och få det med nya knappar. Det kommer 
att bli hur bra som helst. Jag har nu lite att stå i så jag tackar
för trevligt sällskap och en god lunch. Nå väl hemåt och till tvätten.
Detta kommer att bli hur tråkigt som helst.. Tar all tvätt, tre IKEA kassar och
så ner. Men systemet fungerar inte, det är totalt stopp i hela systemet.
 
 
Då skall jag konka upp skiten igen och ...nu är jag less på detta.
Hur många plagg tror Botkyrka att man har?? Jag är totalt
beroende av tvättstugan och det har inte fungerat på 
10 dagar. Det är bara att leta in i garderobens
hörnor efter kläder man kan ha.
 
 
Så jag skall nu ringa runt och
höra hur allt ligger till. Får vi en tvätta
på denna sida av Atlanten? Eller skall man
kånka iväg tvätten till ett annat hus? Ja det får nu BB fixa.
Får tag i en man som säger att jag skall ringa bo världen Ali.
Ja då gör jag det i morgon för nu är jag så arg att jag inte skall prata
med någon bo värd.
 
Jag skall förbereda middagen till oss fyra i dag. Jag skall få hem
min man i dag och sen skall även Juhani och Ashani äta. Så
fixar middagen i ugnen och så har Juhani bett om
pasta fri mat ....  så då tar man enkelt bort
pastan, lägger deras man i stekpanna
och de andra i ugnen. Så då
är det färdigt.
 
Jag har Linus en stund
medans Camilla och Thomas
kollar blommor och det är ju lite av en 
jobbig sak, men det blir säkert bra till slut. Jag
hoppas att dom hittar något. Jag tar Linus till Brinken och
tar en kaffe, samtidigt kommer Kim och Lillevi så vi fikar och pratar.
Nu skall vi börja knyta i hopp säcken och se till att allt kommer på plats.
Jag tycker det är tugt alla Hugo och Camilla, Jimmie, Juhani, Rickard, Ellie och Jerry
tycker detta är tungt. Man vill väl inte detta eller inte något liknande alls. 
 
Nä men då skall jag hem och äta middag med min man då, klockan blev vist sju.
Lite sent men det är sånt som händer. Ja jag hoppas att jag kan få en skön
sovmorgon i morgon. Är liksom ledig då da. Jag hoppas att det är
Lugnt och skönt i kväll. Är rätt trött och slut i hela skallen.
Jag hoppas att det är så där bara vara kväll.
Jag och gubben ligger och små lurar
på soffan. Vi är lite trötta 
 
 GOD NATT
 
massa
  HAKUNA MATATA
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0