Tung dag och passar hundar

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.41
 
 
181009
 
 
 GRATTIS
 
  Ingrid & Inger
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då skall jag ta tag i en ny dag och det är en tisdag.
Jag har lite att stå i i dag lite samtal och lite passa hundar.
Jag skall som vanligt starta på rätt sida om agendan. Dock startar
jag med ruta två och frukosten. Jag skall inte iväg förens lite senare på dagen.
Så frukost, denna delikata lilla stund med lite ljus och skön stämning. Jag bara njuter
av denna stund, kan inte förklara vad det är som gör min frukost till den bästa.
Kan vara tiden.
 
 
 
Så lite läsning om nyheter, skall
se om det står något om Dalvägen eller
om man kan söka på polisens sida. Något hade
hänt där i går i alla fall. Så det är bara att läsa då.
Ja och klockan tickar på så nu skall jag bege mig till
Södertälje där jag får den äran att vara hund vakt till två
killar, Ise och Tayzon. Dom har inte varit i en storstad så  detta
kan bli kul.
 
 
 
Så väl här kommer samtidigt som Kim och Lillevi. Jimmy är också där. Det är då bara att invänta
de andra Camilla och Thomas, Nea och Jimmie. Det är då de två hundarna kommer som
jag då skall se efter. Ja detta kommer att bli kul. Dom är osäkra och nyfikna, tycker
att stora fordom är otäcka och Tayzon skäller på dom. Det ser lite löjligt ut
med är man osäker så är man. Vi tar oss ner till vattnet där kan dom
få lukta lite hit och dit.
 
 
Lite otäckt är det för vad tog husse och matte vägen? Ingen vet
och dom är inte här heller. Det luktar så konstigt och vissa lukter sitter
högt upp, varför de? Vissa lukter är så intressanta, vad är nu detta? Vilket jobbigt
ställe, inte vill jag kissa här det är så konstiga dofter så det är ju bara jobbigt. Ja så var det då
otäcka farbröder som kommer mot dom och det är ju läskigt. Kommer till baka till stället där vi släpper
av husse och matte. Titta där är ju Jimmy och Lillevi. Matte titta matte snälla låt mig komma till
matte, och husse ja vi är räddade.
 
 
Ett par timmar i Tayzon och Ise liv i stora staden.
Väldigt roligt hade jag och jag lovar att det är så mycket med det jordiska.
Men jag överlevde och det gjorde hundarna också. Vi promenera en och en halv timme. Så 
trötta lär dom vara. sova skönt hela vägen hem. Det är ju det som är lite skönt med långa promenader.
Då så nu blir det kaffe på ett fik, trevligt och s det är alltid skönt efter en tung uppgift.
 
Jag skall hem nu och sen skall vi se vad som kommer till
min eftermiddag, jag ringer ett par samtal och det är lite så där
att det blev lite oroligt för min del. Jag har inte så mycket att säga till om
man skall bara hoppas och flyta med. Min son är på G ut och han skall fixa
middagen senare. Jag tar då mig ner till Brinken för en kvälls fika och lite
snack med Camilla och Thomas.
 
Kvällen hemma blir lite så där, på väg hem från
Camilla och Thomas, pratar med Juhani. Hans flickvän
kommer om en kvart och då bestämmer jag mig för att
ta henne med hem, och då är hela styrkan med,
Ashani, Juhani och Alendes.
 
Jag lämnar dom utanför, dom skall röka. Jag åker upp och sätter mig för att se TV.
Här kommer massa saker som jag vill se men är för seg och trött. Lägger
mig till sist i sängen och nu skall jag minsann sova,
Tack för att du är med mig.
 
GOD NATT
     HAKUNA MATATA
      Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0