Det blir en lugn dag

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.38
 
 
180923
 
 
 GRATTIS
 
?? & ??
 
 
DAGENS  CITAT

 
  VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Har en söndag och en ny dag att ta tag i.
Dagen då jag skall tillbringa lite kvalitetstid med Juhani.
Jag vet inte men han är så ledsen och upprörd att jag blir lite orolig
för honom. Han tar döden väldigt hårt och han är lite så där " för deppig ".
Jag vill inte att han skall gå och känna sig nere och vara så sårbar. Jag måste 
få han på fötter och komma igen till sitt liv, flickvän, kompisar, jobb. Det är viktigt och 
vardagen  skall komma igen. Med en liten liten gnutta av tomhet. Det är viktigt att den inte
tar över. Ja jag skall hålla fler flytande även min dotter Camilla, alla barnen behöver stöd i detta.
 
 
Så mitt jobb är oändligt. Aldrig vila alltid orolig alltid ha koll på alla och vad som händer.
När skall jag ha PH tid? Eller att slippa oroa mig över något, är det inte barn eller barnbarn
så är det något annat. Jag har alltid något som man skall oroa sig över. Så jävla 
orätrtvist är inte detta. Min kompis Bonnsan, ja då skall jag nu oroa mig för
henne också. Det är ju inte så kul. Nä det är så mycket som ställer
sig på högkant när en sådan här sak händer. Föräldrar skall
inte begrava sina barn så är det.
 
 
Barn skall heller inte begrava sina föräldrar det är lika galet det.
Ja jag skall nu övergå till att peta i mig min frukost och se till att min
dag är något bättre, allt blir lite bättre för varje dag som går. Det är så galet men
sant det blir bättre. Jag tar mig en kaffe och läser lite nyheter på detta, hoppas jag hittar
en bra nyhet. Eller om jag nu skall lägga ner detta och ta en dusch och klä på mig. Vad jag skall göra 
i dag är att vara med Juhani och Ashani, vi behöver komma till ro och hitta en vardag. Det är alltså
bara att hitta något som är stillsamt, en bio. Jag en tecknad barn film Incredible det kan vara något.
 
 
Jag kan ta ett barn med mig så man har en täckmantel för att man vill se tecknat.
Alltid bra, det blir Linus. Nu kan man lugnt börja om med höst saker för
barnen igen. Skridskor det kan vara något, jag hoppas alla vill,
en i taget. Ja det blir bio med Linus hoppas han vill.
Jag ringer Camilla, du behöver lite läknings
tid så jag lånar Linus 4 timmar.
Bra hämtar han vid 12.
 
 
Då så nu är vi klara och vi
kan ta oss till Heron, Ashani och
Juhani vill ha lunch så jag tar en liten
happy meal till Linus. Ja det blir bra har lite tid
som vi kan vara nere vid fontänen en stund. Är kul
att få vattnet att spruta upp i luften. Så vi väntar på
Juhani och Ashani dom skulle bara ..... När klockan är
14.55 då dyker dom upp, skall handla godis och så var det toa
besök. Men alltså kom igen nu.
 
Nu börjar filmen, det blir massa reklam först vilket Linus tycker är hur tråkigt som helst.
Han vill se bäbisen, och hur han får sina krafter. Helt underbar film. Vilken unge.
Tur att man bara har ettkakmonster utan superkrafter. Men filmen vara
nästan 3 timmar. Linus behövde kissa två gånger och sen satt 
han stilla. Vi titta på den engelska versionen och hur vi
skratta. Snälla, hur rolig som helst. Linus var
med på det roliga och han gilla
filmen också.
 
 
Nu så släpper jag av
Juhani och Ashani så tar jag
med Ari på middag, nej han ville
inte hänga på och se filmen jag har frågat.
På Brinken blev det kyckling tacos och det är så gott
Massa gott är det, ja så kaffe på detta. Prata lite med Ellie, hon
ringde. Dom fixar trappan nu, så den blir fin utan heltäckningsmatta.
Ja sen fråga hon hur det är så klart, fortfarande i ett stadium som är
" det är inte sant, det är helt osannolikt inte sant"
 
 
Kommer hem vid 20.30 efter jag fick åka tillbaka och byta telefon.
Jag tog Camillas med mig, ha ha ha lite kul skall vi ha :) Så
det är full fart och jag känner att jag är klar med denna
dag också. Vi hörs i morgon hoppas jag.
 
GOD NATT
      HAKUNA MATATA
      Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0