En kväll i Ärla

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.39
 
 
180928
 
 
 GRATTIS
 
Lennart & Leonard
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
 
  VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Det är nu fredag och för många av mina vänner är det helg på G.
Jag hoppas att det är så att mina kollegor på jobbet ser fram
emot en bra arbetshelg och att de kommer att njuta av 
den också. Jag själv skall ladda batterier och
ladda för måndag. Då jag återgår till
mitt jobb.
 
 
Jag startar dagen
med frukost, det är lite de
som är nu. Jag funderar lite på hur
jag kan smidigast lägga upp dagen. Jag skall
småningom om åka ner till Ärla, två flickor skall vara
med mig lördag och söndag. Det kan ju vara lit... spännande.
 
 
Jag är nu i alla fall på min morgon och det är bara fredag. Så,
Frukost, den skall jag njuta av medans jag ser vad som
har hänt i världen , och en liten koll på FB. Det är
lite min morgon i dag. Jag kommer att
njuta av denna morgon. Packa
väskan och se till att jag
 får med det jag
vill.
 
 
 
En sväng till Liljeholmen och lite 
nya rörelser till handen. Skall fixa en ny
skena som skall vara till stöd för min hand. Nu hinner
jag med en sväng till min dotter. Jag skall lunch med henne. Så
Bakad potatis med kyckling röra. Gott var det. Hon gör lite samtal som är 
viktiga . Sen blir det det kaffe. Hoppas regnet inte kommer nu när jag skall
köra ner till Ärla.
 
 
Jo då nu kommer skiten , hela vägen ner till Ärla.
Regn och åter regn. På en vägbit kom det så mycket
regn att jag  fick sätta på högsta hastigheten på vindrutetorkaren .
Det kom massa regn men i Ärla var det sol och torra vägbanor.
 
 
 
Vi sätter oss nere i finrummet och spelar musik på hög nivå.
Det är jag Ari, Kim, Lillevi, Joline, Haylie och Amanda.
Jimmie och Nea fixar langos. Helt otroligt gott.
Mätt som en grotesk padda, det blev jag.
Vi fortsätter kvällen med film,
Solo.
 
Massa chips, ostbågar
och dipp, läsk och ett trevlig kväll.
Hur bra är inte det? Jag hoppas att det blir
en fortsatt trevlig kväll. Jag ser filmen, får två barn i knät
och ett himla sendrag i benen. Men till råga på allt är det bara bra.
Lägger mig nu.
 
GOD NATT
    HAKUNA MATATA
    Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0