Gubben kommer i dag

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.35
 
 
180831
 
 
 GRATTIS
 
Arvid & Vidar
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Det är fredagsmorgon och det regnar, det är mycket regn på kort tid.
15 grader och super grått kan man lugnt säga. Jag har en dag där jag kommer
att ta det lugnt och försöka bara va. Inga konstigheter och inga saker planerade. Jo att
köpa hem chips kan vara en sak min man kommer hem och vill ha chips.
 
 
Men annars är min dag på G och jag tar mig en liten frukost 
då, yoghurt, musli det är starten, läsa nyheter och ha
en koll på FB. Allt som det skall på morgonen.
Jag har inget för mig på förmiddagen.
Det händer inget.
 
 
Jag skall handla lite vid lunch.
Juhani kommer upp och frågar om jag kan 
lämna han i centrum. Jag skall handla i centrum, skall
ha kyckling till middag. Så vi far dit jag handlar och han går
till Kappahl han skall ha en jacka. snygg jacka tycker jag, han ser stilig ut
i den, den är halvlång.
 
 
Han handlar också lunchen på sub way Det är länge sen som jag åt en sådan.
Vi kör hem och tar lunchen, visserligen var det lite ensamt då ungdomarna
ville vara själva. Men jag har sällskap av en TV, Min dotter och Linus skall
komma, hon ringer och ber mig komma i stället om det går bra.
Ja ja jag kan komma, är väl inte så svårt.
 
 
Jag skall hem och sätta in kycklingen i ugnen på max 50 grader.
Där kan den stå tills jag och gubben skall äta. Det dröjer
ett tag jag har inge bråttomt med mat nu, Juhani 
och Ashani skall inte äta hemma dom skall 
ut i kväll det kan ju vara kul för dom.
Min man skall komma runt
16 tiden så
 
 
Men han är sen
och jag känner att det inte
är så bra.har det hänt något? Eller 
är han bara sen?? Ringer Nea och hör, Jimmie
säger att han åkte vid 14.30, det låter ju lite befängt.
Dom slutar ju 14 i Eskilstuna, hur kan han då åkt 14.30 från Ärla?
Medans jag sitter och funderar ringer han och frågar om jag vill ha glass.
Han är alltså här och då är klockan närmare 17. 
 
Han kommer upp och Juhani hinner med
ett hej till sin pappa innan han drar i väg på en 
runda på stan. Han och Ashani. Vi tar det lugnt och Ari tar
en dusch och sen tar han det lugnt en stund, maten kommer senare.
Jag och han kollar på TV, Vi har en kväll som är bara lugn. Vi äter vid 18.30 tiden
Kyckling och sallad för mig, kyckling och potatissallad för han.
 
 
Han sätter sig och spelar och jag tittar på tv, händer ingenting.
Jag tror jag somna en stund för det var inte detta program jag titta på.
Så det kan vara ibland, jag känner mig så trött i dag varför? Jag har inte gjort
ett dugg. Jag har inte ens stressat i dag ändå är jag helt slut. Varför?
Jag kryper i säng och somnar på en gång.
  
Got gott 
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0