Har inget på G

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.38
 
 
180918
 
 
 GRATTIS
 
Orvar 
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
   VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Nu är jag på nytt på G in i en ny dag som jag skall
sätta guldkant på och sen skall jag allt se till att 
ha det bra i dag. Det är viktigt med stora
återhämtningar. Man kan vara ut
dränerad utan att ha gjort
något speciellt
också.
 
 
Så det är så
mycket som skall vara på
plats och jag känner att jag har lite
annat för mig just nu. Så nu skall jag allt se till att
jag gör som jag vill och som jag kan. Det är det som står på spel lite.
Jag har i alla fall en härlig känsla av att allt skall gå bra och att jag inte är
i en stressad situation. Så nu tar jag tag om min tisdag och förvandlar den till min dag.
 
 
Först ut i dag är min frukost som jag är så svag för, den är en stor energi kick
så här på morgonen och den skall intas med lite nyhetsflöde från FB
och Expressen. Det är ju viktigt att känna sig uppdaterad.
Annars kan man missa viktiga saker i livet. Det vill
jag inte utsätta mig för, jag vill vara med och
se allt helst, vilket inte går alls.
 
 
Men det är ju bara då att se ut i
världen och på hemma plan. Alltid hittar
man nya saker att läsa om. Jag hoppas att det är
roliga nyheter också för det kan vara upplyftande. Men jag
tvivlar lite.Vad händer mer nu? Ashani åker till jobbet, Juhani börjar
jobba i eftermiddag, Jag skall lämna bokföringen och handla, min man skall
sova och ....sova. En kaffe och lite lunch med dottern, alltid lika gott.
 
 
Handla, ja det är lite tomt men ändå fullt i frysen, vad har jag här, wok grönsaker, fisk,
piggelin glass, frysta bär. Så maten är borta tur att jag kan peta in lite till då. Skulle
behöva frosta av den ser jag, få se om jag kan göra det i morgon, lite jobbigt
tycker jag. Har i alla fall nu fått in allt i frysen och hoppas på att jag 
slipper handla på ett tag nu. Men man vet aldrig.
 
 
Jag fick hjälp upp av Ari som precis vaknat.
Vilken tur så jag inte väckte han. Han är snäll och kommer
ner till porten. Efter detta kommer ett utbrott så jag måste dammsuga och
plocka för INGEN orkar göra detta. Jag har huset fullt av människor men ingen vet hur
dammsugaren fungerar eller hur man kastar soppor. Den dan jag dör undrar jag hur det kommer
att se ut i deras lägenheter. Tur att jag slipper se det.
 
 
Efter en stuns vila har jag nu intagit kaffe
och vi snackar om middagen skall göras till klockan
18 eller tidigare. 18 blir bra och helt fantastiskt, min man fixar
middagen. Jag är imponerad. Så pommes och hamburgare blir det. Han
har fixat någon sås till, tomatsås med vitlök. Helt ok tycker jag så då skall jag fixa
kaffe som pricken över I.
 
Så nu skall man göra kväll och titta lite på TV:n och nyheter förstås.
Det blir lite segt för av någon anledning är PH så trött att det
känns som jag är sjuk. Nä detta går inte.
Lägger mig och sover.
 
GOD NATT
 HAKUNA MATATA
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0