Hoppas på en bra dag.

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.35
 
 
 
180902
 
 
 
 GRATTIS
 
?? & ??
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ja jag har startat min dag med frukost, det är lite stelt lite
obehagligt mellan oss. Jag tror han ångrat sig men det är lite jobbig
situation. Jag tar min frukost och läser lite så får vi se hur det blir i dag.
Jag har ingen aning. Solen är med mig i alla fall och jag har 11,6 grader  utanför
fönstret. Det blir ju bra med sol i dag.
 
 
Energi laddning men den kommer vara bra, laddar batterier till max gräns
hoppas jag. Vi pratar om att dra till stan. Det kan ju vara kul. Men vi 
åker inte innan 10.30. Inget är öppet innan. Så jag tar en påtår
med kaffe och njuter en stund av min morgon. Så nu 
kan vi röra på oss.  Det är sol och det känns 
skönt ute.
 
 
Kommer in till Mariatorget parkerar 
Aris bil och promenerar   till Slussen. Snacka om byggplats.
 Det är rätt stökigt och massa turister och så vanliga Stockholmare.
Massa bilar och trångt är det. Vi tar oss in i gammalstan och tar gå gator .
Det är rätt mysigt att gå runt. Vi tar oss ner mot Ersta terrassen, här kan man ta en glass.
Titta på båtar och bli imponerad över vissa åldriga saker. En  cruising båt som går mellan Stockholm
och Bergen i Norge. Hytter med balkonger, stor båt och så har den en landgång som man går av och på
båten. Det som tar tid är ju att packa i hopp den. Den skall också hänga på sidan av båten.
 
 
 
 
Vi skall nu ta oss hem det är lite jobbigt för Ari är sur fortfarande.
Inte direkt mot mig men mot andra trafikanter. Jobbigt
tycker jag.. Han stannar på en mack och köper
en dricka till mig. Jag försöker dränka mig.
Sätter drickan i luftstrupen och får
ont som från.
 
Så nu är vi hemma, vi har handlat två
sladdlister och en sladd så vi kan se netflix i
sovrummet. Ari fixar detta, jag kollar lite på nätet.
Fixar lite med korten måste sparas på en sticka så dom inte
kommer bort om min dator skulle få för sig att strejka. Ja den blir full
med över 16.700 kort. Mest på mina barnbarn. Nu är dom säkrade.
 
 
Tittar på Tunnelbanan och vägens hjältar bra program. Jag är lite slö så
middagen gör inte jag. Jag kan ta en smörgås och kaffe sen nu är
det ingen hunger direkt. Mätt sen lunchen och eftermiddags
kaffet det var ju en bulle till kaffet. Så jag hoppar maten.
Nu skall jag fortsätta med att titta på vägens
hjältar. Ena tjejen på assistansen är
Så lik Annelie Karlsson.
 
Hon kallas för soffan. 
Lika rak och lika ball. Ja det var det.
Ja seg som fasen är man och så kommer jag
att lägga mig i sängen.
 
Got gott 
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0