I dag är det en måndag

 

SUPER FARMOR BLOGG
V.38
Dag 260 på året
 
 
180917
 
 
 GRATTIS
 
Hildegard & Magnhild
 
 
DAGENS  CITAT
 
   VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ny morgon, ny vecka, nya möjligheter, nya utmaningar.
Det är en chans att starta om på nytt och se till att
göra det bättre. Så nu är jag på G denna
vecka 38 mitt i september. Vad skall
jag göra nu ? Jag har min man
hemma eftersom han är så
dålig blir han hemma.
 
 
Det är lite förkylt där,
han har dock feber och hans 
kropp är sliten. Men det är ju så nu för tiden.
Hård konkurreras och massa slit till ingen nytta i slutändan.
Han är en gammal gubbe som inte har den orken att slita ut sig
mer än han gör. Så han är hemma.
 
 
Jag skall peta i mig min frukost, jag skall passa en liten herre i dag när
mamma och pappa är på ett möte med facket. Här skall strida och
slåss. Hoppas det blir en förändring, detta är så svinsjukt av
Camillas chef att jag kan inte tro mina öron. Dagens
chefer kan göra precis vad som faller dom in,
dom är ju chef.
 
 
Att vårda sin personal och se till att man kan 
ha en stabil arbetsgrupp eller att man bara tar hand
om personalen är ur tiden. Man skall helst se till att alla slutar
och att det är så taskig arbetsmiljö som det bara går. Ja jag tycker att
många av dagens chefer är lite som ett röt ägg.Spar pengar och kasta din
personal åt h-vete. Satan i gatan var arg jag kan bli.
 
Nå väl jag har nu full koll på min dag, jag åker ner till Thomas då det är han som vabbar.
Vi tar en fika och snackar lite om allt möjligt, hur det kommer att gå med skolan för
Linus, hans intressen och att han vill börja sparka boll. Jag tog Wilma på en 
promenad och det var ju bra, hon var nödig. Hon behöver kissa tätt
nu för tiden. Ja så blir det. Nu åker Thomas för att hämta
Camilla. Jag sätter mig vid Linus och vi kollar på
film. Det går fort inom två timmar är
dom tillbaka.
 
 
Jag äter en lunch där då Thomas fixar
pannkakor. Det är gott och jag känner mig nöjd.
Jag skall hem en stund för nu är det så att jag skall
köra Juhani till nya boendet han skall jobba på- Han har nu två
ställen att jobba på. Det ger mer timmar och mer betalt. Så hur bra är 
inte det. Det ligger typ vid Västberga men mot Fruängen. Han börjar 15 så vi
åker vid 14.15 tiden. Skall bara ta 20 minuter dit.
 
 
Jag skall till Salem och lämna bokförningen, som inte kom in förra veckan.
Lite så där jobbigt. Kommer dit och se där, dom är inte på plats
förens i morgon. Så jag åker hem, får ett mess av Nea,
skall hämta ett WII spel i Alby. OK åker dit, strul
med betalningen men sen går det. Åker 
hem och skall nu peta i mig en
smörgås.
 
Jag har ingen som helst
tanke på middagen i dag, jag tror att
jag börjar med den efter sex. Jag sätter mig i soffan
och funderar över dagen. Det blir lite tv och sen blir det Idol.
Med att klämma in middagen där i mellan kanske. Hoppas på det.
Tiden står ju inte still även om jag gör det. Så nu är det Idol som gäller.
Middagen och allt blev klart innan så det är bra, skall kolla in startfältet i dag.
Så kan jag också ligga på sängen och titta.
 
Men det som händer är alltid det som händer, jag somnar.
 
GOD NATT
HAKUNA MATATA
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0