I dag röstar jag

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.36
 
 
180909
 
 
 GRATTIS
 
Anita & Annette
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
  VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag hare vaknar en fång i morse men kände att, "nä du den gubben går inte". 
Jag tänker inte gå upp klockan 05.55 för att du vaknar. Nä jag behöver
sova lite till, Tack. Så jag somna om och vakna, åtta! Va, åtta??
Härligt sickan, jag har haft en grym sovmorgon. Känner
mig på språng och pigg, hur bra är inte det?
 
 
Min frukost är på tapeten.
Skall fixa och trixa i hopp den.
Skall njuta av den och solen som är
utanför mitt fönster. Det är 24 grader och det
känns hur bra som helst. Då kan man kanske ha
klänning på sig i dag . Kan vara kul. I dagens tidning står
det massor och slutspurten på valet. Det är det som är viktigt i dag för
Sverige och folket.
 
 
 
Så röstar vi för en omskakning eller röstar vi för att vi behöver trygghet i
vårt land.Kommer att rösta på tre partier tror jag, över blockgränser.
Hörde något  väldigt bra från min älskade bror. Landstingsvalet ;
här skall man ha ett parti som gynnar vård och omsorg. 
Kommunalval; rösta på de partiet som gynnar min
kommun, Riksdagsvalet; Dom som står för
vad du tycker och känner är rätt. Det
kan ju bli hur som i år, men jag
känner att jag vet vad jag vill.  
 
 
Men först en kaffe och njutning av
en solig morgon. Jag har inte bråttomt och jag
kan ta det soft. Plockar lite och sen kan vi ta oss till Brinken
För en liten påtår och jag skall hämta rengörings medel till spisen.
Camilla har två och jag tar en :) Så praktiskt detta kan vara. Ja så är det och så blir det.
 
  
 
Jag och Ari kommer på att vi skall åka till Veda för lite lunch sen rösta.
Det kan vara kul eller vad tycker du Joline? Hon är sugen på  lunch
och det är ju bara att hoppas på att det är gott i Veda. Jag har 
inte varit där tidigare det är Ari som käkat där. Och så
kom vi dit, det är mycket ombyggnad och massa
avstängda vägar. Vi kommer fram till
hamburgerrestaurangen.
 
  
 
Jolin vill äta korv , jag och
Ari tar en burgare. Vi sitter ute lite,
det är soligt, men Jolin börjar frysa. Vi går
då till Bee och åker tillbaka till Tuna för att rösta.
När vi kommer dit parkerar jag Bee och vi går in i
matsalen på Tuna skolan. Jag ser en äldre man går förbi
hela kön. Han tar sina lappar och haltar i väg, tänker inte på han 
något mer. Så kommer vi fram till bordet där vi skall lämna valsedlarna.
Då kommer gubben igen. Han har fått en stol och skall sätta sig.
 
 
 
Mannen på andra sidan bordet frågar om det är OK att låta han gå före
i kön, ha ha ha det har han ju redan gjort och han går före mig
också. Så klart är man snart hundra så kan man göra så.
Så han lämna sina valsedlar och knallar sen i väg.
Min tur och även Ari´s. När jag kommer till 
Bee är gubben där, och frågar
"kan du köra mig hem"?
 
 
 
Ja jag sätter han i framsätet
och Ari går till spel och tobak, en liten promenad.
Gubben kom hem som han skulle så det var bra. Jag återvänder
till Tuna så det känns bara bra. Jag tror att jag kommer att vara nöjd över min
insats i dag. Så kommer Juhani vid parkeringen och hälsar på sin brors dotter. Kramas
kan dom, inge fel på den. Så har Juhanie fixat en bil parkering till deras bil. Bra jobbat.
 
Så hem och in med glassen, den har nästan smält. Ja jag ligger
på soffan, Ari spelar och Jolin fixar teckningar, pappers-
plan och klipper ut katter. Hon har glömt lite saker
på Brinken så vi skall dit och hämta de. Vi tar
oss ner klockan 16. När jag kommer ner
till bilen ser jag bilen med mannen i
som jaga mig.
 
 
Jag är nojig ja det kan hända,
men han bor inte här han bor uppe på
Storvreten efter Ängskyrkan, Han har tydligen 
kört in uppe vid rödljusen vid Vreta, sen kommer ner för
Tunavägen, då jag hör den och sen ser den. Sen kör den mot
Tumma sjukhus. Där jag fick hjälp av en personal. Sen svänger mot
Tumba, jag ligger efter han och skall bort mot Brinken. Vid korset nere i Tumba
svänger jag vänster och han höger. Jag ser att han svänger mor Tumba centrum.
Skit obehagligt tycker jag.
 
 
Hämtar Joline´s saker tar en kaffe och Joline leker ute med Linus, Hampus och Olivia.
Det blir dryga timmen sen åker vi hem för att jag skall laga mat. Det är snart 
middags tid. Ja vi skall ha spagetti och köttfärssås. Det blev
så gott och vi blev så mätta. Joline är nu ny duschad,
 
mätt i magen, efterrätt i handen, med jamas på
och redo för kvällen. Hon är seg som
en snigel.
 
Vi gör kväll och tittar på en film. 
Hon lägger sig bredvid mig och efter ett tag
somnar hon. Rätt bra tid kan man säga, med tanken
att hon skall upp med Ukki i morgon. Hon somna vid 19.45 tiden.
Jag lägger mig och tittar på val vakan. Väldigt jämt måste jag säga. Oj oj
somnar innan det är klart.
 
GOD NATT
HAKUNA MATATA
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0