Idag blir det vinden som skall fixas

 
 
SUPER FARMOR BLOGG
V.37
 
 
180912
 
 
 GRATTIS
 
Åsa & Åslög
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
  VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Det är en ny dag och den är grått och 12 grader ute,
det känns lite höst och det är jy så att den är på G. Så nu skall jag 
i alla fall Hämta Juhani så vi kan fixa på vinden. Men först skall min morgon
starta med min sedvanliga rutin. Jag plockar fram för att göra mig en god och
bra frukost.
 
 
 
Jag skall läsa nyheter och njuta av min frukost. Allt skall ske i största möjliga 
lugn och ro. Det är allt som vanligt och förmiddagen går till att bara vara. 
så nu skall jag invänta Juhani så vi kan leta uppe på vinden.
Vi skall titta i kartonger och se vad som är vad, Det är
bara att köra och se till att allt är OK. Jag är inte
speciellt road och det känns inte så
roligt direkt.
 
Nå väl lunchen kom och
det är ju bra, jag kan då njuta av den 
en stund, Juhani verkar inte så villig heller. Men
jag måste titta lite, en smula eller två. Sagt och gjort nu är vi på G upp.
Det blir inte så mycket att göra men det skall ju i alla fall leta pass, fattar inte vart 
dom är, dom måste bara vara borta helt enkelt. Vi är där upp i så där en och en halv timma.
Sen packar vi i hopp och skiter i det.
 
Jag behöver kolla in adressen som jag skall till på fredag, jag är ju sådan som måste
veta vart jag skall innan jag åker dit. På kartan verka det vara struligt så jag
vill se det. Så en sväng till Dollar sore för toapapper och hushållspapper.
Sen till Södertälje, det är nog inte så svårt att hitta hoppas jag.
Jag har med mig Juhani som skall hjälpa mig att leta.
Så framme och lite krångel vare det.
Men det ser bra ut.
 
 
När vi nu åker hem kan jag ta vägen förbi
ICA i Moraberg. Här skall jag införskaffa mig lite middag.
Det kan ju vara på plats att göra så. Kyckling och pommes med bea.
Det duger, min man kommer i kväll så det känns bra att ha detta till middag då.
Juhani är så snäll hänger på och handlar och bär, sen tappar han tråden. Han ringer
sin kompis och vill träffas innan han åker till Haninge och möter Ashani.
Hur tänker han nu kommer jag på när jag har lämnat han.
Mina kassar då?
 
 
 
Camilla ringer, dom är hemma nu. Operationen gick bra och nu skall han vila lilla killen.
Halsmandlar och polyper var stora så det var ett förnuftigt beslut att ta bort dom.
Ja det blir en stå kaffe hos henne, ja<g vill bara ge Linus en puss.
Tur att han bor "next door"  så man kan bara svänga
över. Ja det är just det som också är tråkigt med
mina andra barnbarn, men man får allt
planera dom resorna.
 
Så nu skall jag hem och ringer min man, var är du?
Mellan Södertälje och Salem, vad bra då ses vi utanför samtidigt.
Jag lämnar Camilla nu och skulle behöva hjälp med kassar, kan det vara något?
Va bra jag står vid Bumble Bee så kommer du. Så snällt av dig, jag har köpt go mat i dag.
Pomer och kyckling med bea till. Det duger va? OK ses snart puss. Så är jag på parkeringen och
han kommer straxt efter till sin. Det tar någon minut för han att komma till mig men jag skall ju få hjälp
så jag kan allt vänta.
 
Väl hemma skall jag först plocka in och undan de jag handlat. Sen in med pomes i
ugnen och kycklingen kan jag lägga in om en stund så den håller sig varm.
Jag och Ari äter först eftersom Ashani jobbar så ör hon och Juhani
inte hemma än. Jag blir så där proppmätt igen och vill
bara dö i en hörna. Fattar inte.
 
Så nu skall jag göra kväll, sent är det och trött är jag.
 
GOD NATT
HAKUNA MATATA
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0