Jag har en bra dag framför mig

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.37
 
 
180915
 
 
 GRATTIS
 
Sigrid & Siri
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
 
  VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag skall nu sätta mig med min frukost.
Jag har haft en skön sovmorgon som jag väl förtjänar.
Det är skönt att vakna och känna att du sovit länge nog. Jag 
skall fixa lite frukost och sen läsa nyheter. Det är min första del av denna
morgonen. Jag hoppas resten kommer bli lika bra som den första delen. Det
känns bra och jag vill att det skall vara så hela dagen.
 
 
Nyheter ja vad skrivs i dag? kanske något spännande eller inte, det återstår
att se. Hej då på en stund jag återkommer strax. Jag inte var det goda 
nyheter. Det är i alla fall information om partiernas ställning
och vad dom vill göra eller absolut inte vill göra.
Det är också massa våld och skit, ganska
patetiskt. Jag vet inte men är det så
att  man är extra ball med ett
skjutvapen?
 
 
Nä jag har ingen
lust att läsa mer. Jag skall
återgå till min dag och släppa sådant 
som är jobbigt att läsa om. Jag blir så less att 
människorna inte kan tänka längre. Det blir ett himla skuttande 
fram och åter. Nä tänka på ett annat ämne så man slipper att vara deprimerad
över världens skit.
 
 
Jag skall inte göra något speciellt så jag hänger hemma lite det kan vara skönt.
Bara att inte ha något inplanerat. Jag skall göra Amerikanska pannkakor
till middag , det kan bli gott. Jag lova Juhani en skjuts till jobbet. Jag 
behöver vist komma utanför min dörr i alla fall. Jag känner mig 
inlåst, oj det är inte så bra. Vi åker runt 11.20 han
börjar 12 så det är bara att köra.
 
 
Det går som en dans
Jag åker hem och ber Ari komma ut
så vi kan titta till på loppis vid Hågelby. Den
har vuxit väldigt stor kan jag lova. Men att ha med
sig ett möblemang och ta upp fyra platser är inte så man
ser det, baklucke loppis är bara lite prylar som man har i bakluckan.
Men det var massa saker denna gång, massa saker från spikar till dammsugare.
Massa leksaker och spel nä det var inte de jag letar efter. Konstigt men det var en bra
loppis trots att jag inte hitta något.
 
 
Vi åker hem och fixar lunch, det är väl det som kommer att vara 
en höjdpunkt på dagen, ha ha ha Det blev en pytt på gårdagens middag.
Ja då så, nu kommer Ari och säger att han vill att jag skall med ner till tobak
när han skall lämna travet, OK jag skall ändå handla så det är ok kan jag tänka mig.
Klockan tickar och jag kan inte riktigt tänka mig varför egentligen. Jag gillar inte att följa med
när han skall spela. Men nu passa det ju lite bättre då jag skall handla.
 
 
Då är klockan snart 16.så vi går ner, han spelar och det är en sak att följa med ner som sällskap,
men att följa med ner bara för att jag skall betala, det är fan inte sant. Han klagar på att jag
fikar ute eller att jag köper något onödigt för 50 spänn, men att han spelar varje vecka
helst tre gånger, onsdagar, lördag och söndagar för 100 kronor varje gång det blir
med lätt matte 300 kronor i veckan gånger 4 är 1200. Då vinner han
inte varje gång eller varje månad eller varannan månad. 
Varför klaga på mig då??? Skit vad arg jag blev.
Fan satan i gatan.
 
 
Nu går vi till Tempo här skall jag ha mjölk och ägg.
Ärla äggen hade smakat gott i denna smet tror jag, får tigga
till mig fler senare nu köper jag en kartong på 15 st. så räcker det ett tag.
Så nu då? Hem och packa in så jag kan kolla tv en stund. Hej och hå, inget
speciellt för mig. Aris trav gick åt skogen som jag nästan hade på känn. Han är inte så bra
som han tror. Men ibland händer det, inte i dag.
 
Nu skall jag börja med att fixa pannkakorna, det kommer att ta lång tid, hoppas jag
pallar detta. Man vet aldrig. Så klockan ä'r 18.00 jag börjar. Fasen vad mycket 
smet det blev. 12 portioner har jag gjort och det kommer räcka till en
middag och en lunch, det är uträkningen. Dom är mättande och
jobbiga att göra när det blir så många. Jag hoppas att det
tar slut snart. Varje pannkaka skall stå på svag värme
tills smeten på den ogräddade sidan är  något
"stel". >Det kan ta 2 - 5 minuter beroende 
om man har 3 eller 5 på plattan.
 
3 är bäst får då gräddas hela rakt
igenom. Då blir dom godast. Jag och
Ari äter först jag har sirap och florsocker på.
Ari han är som han är och lägger skinka och ost på.
Ungdomarna är inte hemma som vanligt, så dom äter när
dom kommer. Jag står och gräddar till 21.30 då är det klart och
Ashani och Juhani har kommit hem. Så dom äter också.
 
Nu kan jag stänga fabriken och städa upp innan jag lägger
mig i sängen, jag är tvär slut. Det får räcka i dag. Ha en fin kväll och
på återseende i morgon.
 
GOD NATT
HAKUNA MATATA
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0