Letar vidare

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.37
Dag 253 på året
 
 
180910
 
 
 GRATTIS
 
Tord & Turid
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
  VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Har jag en skön morgon? Både ja och nej, Joline skall
upp och åka hem, det är så tråkigt att jag dör. Hon
är så grym unge, med en tvist. Jag har haft
en helg som jag har skrattat mycket , 
och sett en fin sida av Joline.
Jag har alltid vetat om
att  hon har den.
 
 
Hemma syns den inte
så ofta för hon är upptagen med att
bråka med syskonen. Vilket är helt normalt.
Jag har kramat om henne nu och hon är nöjd med sin
helg hos super granny. Ja jag skall nu gå tillbaka till vardagen.
Startar min dag med frukost.
 
 
Jag skall nu leta rätt på telefon nr och allt annat som skall
fixas. Jag tror att det är bra att vara förberedd på allt.
Att ringa och försöka få tag i papper hit och dit
från en kommun kan vara hur stökigt som
helst. Men jag gör ett till försök.
 
Då är det först personalavdelningen
som jag frågar, då min chef inte har några som
helst papper i min akt före 2014, ja detta kan ju bli skoj.
Så då skall jag se till att få dom på ett annat vis för Monika på 
personalavdelningen är inte så villig att fixa och trixa. Det är lite
jobba mot mig tror jag, som min chef.
 
 
Men PH reder sig själv och hoppas att allt blir bra med tiden.  Jag har
andra ess i rockärmen, man får väl besöka mitt gamla jobb eller
ta kontakt med den chefen. Ja ja nu skall jag till Feel Good och
fixa lite papper från personalhälsan.Har ett möte med
SSK Susanne . Mot Huddinge med Bee, det går som
en dans. Framme.
 
Träffar Susanne på Feel Good,
jag får ett papper att skriva på och så
lämnar jag  min adress, hur smidigt som helst.
Det har bara tagit sju månader att få till detta. Hur vansinnigt
är inte det?? Det är mina papper och det är om mig det handlar.
Det är inte så att jag har en akt på miljoner sidor, nä det kan röra sig om max 
10 besök om inte ens de.
 
 
Jag får nog komma tillbaka och hämta dom igen, om inte Susanne har
skrivit att hon har sett id handlingar att jag är jag. Ja det fixat. Så då är det bara betygen.
Jag åker hem och ser till att jag har det bra ett tag. Juhani är hemma med´n skall i väg jag
kan lugnt sätta mig och läsa lite om delegering, Lite mer ingående om diabetes och lite mer om 
insulin och så om sår, betyder plugga lite.
 
 
Nu är Juhani hemma också så vi kan ju ta en fika på Brinken, Camilla 
har slutat på jobbet. Jag ringer och frågar vad hon gör. Det är inte
något särskilt som hon gör så vi kan åka dit på en kaffe.
Tar med mig bullar kan alltid sitta fint.
 
 
Så nu skall vi vidare mot Jordbro,
min son skall plocka ett paket till Ashani.
Så oj vad kommer detta regn i från? Bara så
där, när han är klar stannar vi på maken nästan vid
Haninge centrum. Vi skall plocka Ashani från jobbet. Så det är
bara att ta en kaffe här också. Jag tror min son är hungrig, han får allt
ta en korv. Sen åker vi dit och ser till att hon kommer hem i detta skitväder.

 
Hemma fixar vi mat, det skall vara lite mat i kväll vi tar panerad rödspätta
kan alltid gå ner, med remouladsås. Snaskigt gott. Juhani skall ju knorra då, nä vill
inte kan inte äta fisk. Ät nu och var tyst. Han är ju inte sann någon stans. Vem tror du åt upp allt?
Tallriken var skrapad. Knasboll du eter vist fisk.
 
Jag sitter och tittar på tv, har pratat ,ed Ari en snabbis och det är ju bra, han verkar
stressad en smula. Nå väl jag skall bara ta mig in i sängen och kolla nyheter.
Men det vill sig inte jag somnar.
 
Got gott 
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0