Tvätt

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.39
Dag 267 på året
 
 
180924
 
 
 GRATTIS
 
Gerhard & Gert
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
 
  VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Denna morgon är inte rolig, 
Jag känner mig tillplattad och överkörd.
Jag har sovit tungt och jag har sovit hårt, drömt
konstiga saker och framförallt helt sjuka saker. Minns inte så 
mycket av dom mer än att jag funderar lite vad som skedde i natt.
Fredagen och helgen är klart en påverkan av vad jag har drömt mer än
så kan jag inte säga. 
 
 
Jag vakna av min mans klocka och när han gick lyckades jag somna om en timme.
Jag skall nu efter morgonstöket ta mig en frukost och njuta av den ett tag.
Läsa nyheter och väder. Jag hoppas att det är en bra dag jag har
framför mig. Min dag mina minutrar.
 
 
Då skall jag göra min dag so egentligen inte innehåller så mycket.
Tar mig ner till Brinken för kaffe och en lunch. Det är lite
tufft här. Camilla skall i dag på möte med chefen, och
några andra. Det skall vara i stan och då kommer
jag att ha Linus. Vi lunchar och sen skall
jag lämna henne på Thomas jobb.
 
 
Trevligt lite kaffe här också, jag
tackar inte nej till kaffe. Så hur går det Thomas.
Det går dåligt ock det är inte så kul. Nej jag förstår Camilla
mår skitdåligt. Jag vi snackar lite, Linus får åka truck med Thomas och
så skall jag och Linus lämna Thomas jobb. Jag far till Willys, måste ha min musli.
Hem och fixa för tvätten klockan 14.
 
 
 
Det blir ner och upp, väntar en timme, ner plocka tummel tvätten, upp vika.
Vänta en timme skickar ner Juhani tar upp nästa tummel tvätt.
Jag viker och så är det 17.15 skickar jag ner Juhani
och Ashani ta upp resten.
 
 
Jag lagar middagen medans så det var en
jämn fördelning. Så då är det mat nu då, wok kyckling.
Så gott och vilket klös det var i såsen. Jag tror den vart bra.
Ashani gilla den. Ja Thomas och Camilla kommer efter dom har tittat
till Kim och Lillevi. Det måstes hela tiden hålla koll. Ja vi snackar lite om mötet som
chefen ställer in utan att ringa Camilla, hon har mailat. Camilla har inte tittat på sin mail, hon
har annat i huvudet. Vilken chef. Ja det finns överallt.
 
 
Ja nu är det knorr på Juhani, han är arg, sur, ledsen och förtvivlad.
Jag kan inte nå honom inte ens Ashani når honom just nu.
Det är tufft och han behöver lite kärlek och en eller
två örfilar. Jag vet bara inte hur jag skall nå
honom.
 
Detta kommer att hålla i sig i
en evighet, det kommer vara en bergochdalbana
av dess like. Det är så svårt och så jävla orättvist. I dag
ringer Eva till mig. Vi var de allra bästa vänner för ett tag sen.
Men det hände något och det tog slut bara så där. Nu har detta som hänt
fört oss tillsammans igen hoppas jag. Tragiskt att det skall behöva vara så men det kan 
ju ha en inverkan. Så vi prata ett tag och  vi kommer heller inte fram till något. Min kropp är så
nedtyngd att jag inte kan eller den förmår inte att hantera detta.
 
 
Jag skiter i dagen nu och lägger mig att sova, vad annars skall jag göra?
Hur kan detta ske? Jag vill inte, det funkar inte,
FAN FAN FAN FAN
 
GOD NATT
       HAKUNA MATATA
       Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0