Rådsparken

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.36
 
 
180905
 
 
 GRATTIS
 
Adela & Heidi
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Det är då lite dags att ta hand om en ny morgon.
Det är så att jag har en liten planering på vad som kommer
att göras i dag, har massa telefonsamtal att göra. Så man skall hänga
med en lur i örat. Det låter tråkigt och inte alls så roligt. Jag kommer att se till
att jag har något annat också.
 
 
Frukost
och det kommer att vara det som är bäst av allt.
Mmm njuter helt och hållet Det är så mysigt med detta på
morgonen, energi tillsatser är det också. jag tar en kaffe på detta och läser
nyheter för dagen, Jag kan strax börja jaga personer och se till att få mina viktiga samtal klara.
Det jag kan komma först med är nog kommunen, dom börjar ju tidigt.
Växeln hallå hallå, då berätta jag mitt ärende och jag blev kopplad till en Monika.
Dock inte anträffbar så jag skall ringa snart igen. En kaffe till så kan jag nu
ringa slottet. Ja här svarar dom också. Jag skall nu komma dit på
lördag med Joline och Ukki. Då åter ringer jag till kommunen.
Nu svarar Monika, och det var helt fel ställe, hon har
bara hand om arkivering av kunders akter.
Inte personal akter. OK Jag
ringer växeln igen.
 
Koppla mig till personalavdelningen.
Då är personen jag söker på möte, skall invänta
på att hon återkommer och ringer mig när hon kan. Ja det var
det jag var rädd för. Nu skall jag iväg till jobbet. Får ett samtal från Nea, hon
behöver min hjälp i morgon. Hmmm jag kanske inte kan, väntar på samtalet för mötes tid.
Ja ja jag återkommer med svar. Då åker jag till Huddinge skall fixa kopia på mitt läkarintyg och
sen till Rådsparken med Linus. Det kan bli skoj. Fixar lite så åker jag.
Prata med Sussi också, vi skall försöka ses. 
 
 
 
Då ringer tjejen från kommunen. Hon tycker min fråga är intressant och det blir detektivjobb
som hon skall utföra. Jag skall på möte 10.30 i morgon, ett snabbt möte inklämd på 
30 minuter. Så det blir bra, kan då träffa Sussi på lunch då. Messar Nea
och ber henne fråga om Kim eller Jimmie T kan ta hundarna i morgon.
Jag får lite att stå i. Hoppas det löser sig det är viktigt att
fixa mina saker, dessa är lite viktiga då jag skall
kolla upp viktiga namn och så. Hoppas 
jag kan få ta med mig hem
imorgon.
 
  
 
Dagen i dag.
Rådsparken är ju kul att vara i, massa
lek och kul, kaffe för vuxna. Djur har dom okså.
Så det var trevligt att sitta där en stund i solen, varmt är 
det så det känns ju hur bra som helst.
 
 Jag hoppas på en skön kväll, sitter och funderar öever middagen.
Vet inte vad vi kall ha, ja vist ja jag och Ari skall ju äta hos Karlssons så jag
behöver inte fixa middag. Det är skönt och väldigt bra. Då lägge jag ner denna tanke
igen. Ja då är det inget att fundera över. Jag tar en kaffe hemma och sitter ock kollar lite nyheter
igen. Läser lite på jobb sidor om jobb, kan ju vara bra att kolla nya arbetsuppgifter.
 
Oj nu kommer Ari vad bra då är det middag snart. Han skall dusch först bara. Då kan
jag spela kort. Så det gick ganska fort, han är inte så snabb den där killen.
Ja vi åker ner och då är det spagetti och köttfärs med massa saker i.
Gått som det brukar, Camilla gör goda grytor och köttfärs-
sås är som en gryta med massa gott i. Vi blir där
en liten stund och det är så skönt.
Hem och sova.
 
Ari skall i väg i morgon så
vi tar oss hem och han vill spela lite.
Det är OK men jag har lite panik och måste
fixa saker till mitt möte. Fan hur skall jag hinna. Oj nu
är jag stressad. Andas in ... andas ut.... Jag fixar detta och hoppas 
på detta, snälla.
 
Tack för i dag trevligt att du
läaser just min blogg.
 
Got gott 
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0