Ärla i dag

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.38
 
 
180922
 
 
 
 GRATTIS
 
Maurits & Moritz
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
 
  VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Då har jag åter vaknat och skall försöka hitta en vardag,
på en lördag. Jag kommer inte att fatta vad som hända i går och jag 
kommer inte skriva om det i dag. Jag skriver om det en annan dag. Jag måste få
fokusera på något annat. Det är vad jag skall göra och det är vad jag skall se till att jag gör
i dag. Så min son Jimmie har fyllt 35 och han har en familjebjudning i dag.
Vi skall dit.
 
 
Men min dag börjar lite som den bör, frukost först och så är det en stuns
njutning som jag måste ha. I dag mer än annars. Hoppas att min
frukost kan ge mig stabilitet. Jag skall passa på att läsa
lite nyheter och fortsätta njuta av min frukost.
 
 
En kaffe kommer upp och jag läser vidare.
Det är inga roliga saker och mina tankar är på ett annat plan.
Jag tar en dusch och sen klär jag på mig det jag skall ha. Vi skall göra
oss klara för avfärd mot Ärla. Trotts allt är det min son som skall ha lite packet.
Juhani vill inte komma med och han får vara hemma och jag tycker det är OK helt
och hållet. Så det är jag och Ari som tar hans bil ner. Vi stannar på Moraberds Donken.
En liten lunch, cheeseburgare blev det. På vägen hit ser jag en bil som föraren vinkar
till oss, aha det är säkert Linda säger jag till min man.
 
 
 
 
Vi stannar först hos Annelie och Daniel, vill bara se hur det går med  fasad renoveringen.
Jag ser att det är full fart och jag ser att det är lite väl mycket blåst nu. Jag hoppas
dom ärförsiktiga med att klättra runt där. Så nu tar vi  en kaffe och jag ser att
klockan tickar, jag tycker vi skall röra oss mot  Jimmie. Ja de andra kommer
efter så det är ju inga konstigheter. Kommer fram och ser Amanda.
Jolin kommer också för att kramas. Det är bra, lugnt och stilla.
Leon är här med sin pappa Jimmy och Kim och Lillevi.
Och även Linda då som jag trodde, hon undra vart
vi tog vägen.
 
 
Det är lite så där fan också om paketet jag missa ett x
på Jimmis hoodi. Han har så långa armar att han måste ha 
xxl på dom, den kommer säkert bli en tröja till Nea sen som hon
kan simma i. Nå väl det får vara bra så och sen fika vi lite med choklad
kakor, det är tung stämning men barnen leker lite. Det är ju bara så att livet
måste gå vidare med allt vad detta innebär. Så nu kör vi så det rycket.
 
Camilla, Thomas, Annelie, Daniel med barnen kommer nu så det är mer fika på G.
Hoppas allt är bra och allt känns bra, Kim haräntligen somnat och det är
ju bra, han får nog sova ett tag. Han var vaken hela natten och
somna efter frukosten. Jag tittar på fina slottet som
Haylie har byggt och jag ser en tjej som är
för sig själv i dag, hon leker helt själv.
Ingen bryr sig om att fråga om
hon vill vara med.
 
Jag sitter inne hos henne en stund,
Hoppas hon är nöjd med sin tillvaro. Men
nu kommer jag och Ari åka hem. Ari har snackat
med Kim lite och  han är också nöjd för dagen. Vi skall hem och
äta med ungarna hemma. Så nu är det då dags att åka. Jag har sett på FB att
dom har satt ut massa konsoleans på Emmelie´s sida, då kan jag också göra det.
 
 
Hemma har Juhani och Ashani fixat middagen. vi äter och sen dör min kropp,
jag är så trött, så slut och känner att jag somnar när som. Försöker
titta på tv men det liksom går inte. Jag skiter i detta och
lägger mig i sängen.
 
GOD NATT
     HAKUNA MATATA
     Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0