Ortoped möte

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.39
 
 
180925
 
 
 
 GRATTIS
 
Enar & Einar
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
 
  VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag har en regnig morgon framför mig, 
det är så pass mörkt nu på morgonen så jag kan tända ljus.
Det är det bästa jag vet och det är så mysigt. Jag kommer att njuta
av ljuset en hel timme och bara känna lugn och harmoni. Det skönaste stunden ever.
 
 
Njuter av en god och efterlängtad frukost, min ingefära shots, och har en stunds energi boost.
Denna stund på morgonen kommer jag alltid att älska och ha som bästa stunden på
dagen för mig. Jag bara älskar det tysta lugna timmen jag kan njuta av mitt
eget sällskap och tystnaden. Nu skall jag inte säga att det är så jag 
vill ha resten av dagen, nej nej. Jag älskar musik,
människor och framförallt mina kära vänner.
Man pratar, skrattar och njuter bara. 
Så är det och så blir det.
 
 
Morgon stöket är klart och
jag kan ta en kopp kaffe och en
liten smörgås. Jag skall klä på mig snart
och sen är det ju bara att göra det bästa av denna dag.
Först på listan, efter frukost och morgonstök, står det att jag 
skall åka till Liljeholmen, ortopedi och träffa min läkare. Det är inte så
kul men jag måste. Jag hoppas få börja jobba lite nu.
Ja det återstår att se.
 
 
Nu tar jag en sväng till Liljeholmen och ser om det är
lyckans dag eller inte. Jag hoppas på att få jobba lite och se till att 
vardagen kommer tillbaka. Jag jobbar hårt med det. Jag vill inte vara så 
låst vid min hand som jag har varit, men smärtan är lite för påtaglig. Jag vill bara
komma igång med mitt jobb igen.
 
 
Kommer upp 11.45 och får vänta så där 20 minuter. Då blir det min tur. Ja hej,
det går framåt men det är inte 100 än. Jag vet att det kommer att ta tid och jag hoppas nu 
på att starta lite sakta med mitt jobb. Hoppas det blir ett bra beslut. Han håller med och säger att vi
skall börja på 25% och jag kanske skall tänka mig byta jobb. Så vi får se vad detta kan ge.
 
(min läkare är han som är bakom läkaren
i vita kläder)
 
Jag får alla procent och det blir ett fullt skrivet intyg.
Jag kommer att se till att mitt jobb får det i dag också så jag kan
slippa konstiga frågor från chefen. Jag är klar och på G mot jobbet 12.30 tror jag.
Här träffar jag kollegor och administrativa Eva. Ja chefen sprang jag på också. Det blir lite
så där vi undviker varann, hon skulle hämta kaffe men sen försvann hon. Gör mig inget jag pratar med Eva
istället. Så nu skall jag väl hälsa på B sidan. Det är Pia som jobbar och Lydiah som går på för kvällen.
 
 
Tar en fika med dom och sen så måste jag hinna med att prata med Catharina.
Min fina SSK hon är alltid så go och hjälpsam. Ja jag vill ju inte byta avdelning men det
är ju chefen som bestämmer det. Jag vet att min kollega Maria har fått problem. Hur skall dom lösa detta??
Det är inte jag som skall lösa saken åt dom och jag kommer nu att jobba bara som jag väljer. Hjälpsam Hugo Nej inte det minsta.
 
 
Nä väl hemma och nu skall jag fixa middagen till gubben och så kan man njuta av kvällen.
Jag skall ha potatis, gräddsås och fläskkotletter. Gott. Gubben blir sen då han har
lite att göra i Ärla men Jimmie. Jag tycker det inte gör något för jag har dragit
ut på middagstiden. Så han dyker upp som gubben i lådan vid 18 tiden.
Maten är klar  runt 18.30 så det blir bra.
 
 
Jag skälv är trött och och har haft lite mycket i dag så
jag lägger mig på soffan och tittar lite på TV. Inget annat är på
G så jag känner att det är en bra ide. Min man somnar på soffan och
sover tungt när jag tar mig till sängen för att sova för natten.
 
GOD NATT
  HAKUNA MATATA
  Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0