Pirrigt nu

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.37
 
 
180914
 
 
 GRATTIS
 
StureIda & Ronja
 
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
  VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag har startat min dag på ruta ett i dag, jag skall ju i väg. Ett möte som är
viktigt för mig och så är det en test också,det är mycket nervöst och
det är så jobbigt. Hatar tester eller prov om man nu vill säga det.
Ruta ett är ju morgon stök i badrummet och lite annat också.
Så ny duschad och  klar men oron är kvar. Tar på mig
kläder, kan vara kalt annars.
 
 
Till köket och min åtrå till
min frukost som jag längtat efter
så mycket. Tar fram skål, sked, kaffemugg,
en smörgås, yoghurt, musli det är de jag skall ha.
Yoghurt först med musli, Skall läsa lite också så det inte
är så jobbigt med att äta. Dagens nyheter via Expressen.
Oj klockan tickar i väg, nu måste jag åka mot Södertälje och se vad
som händer sen. Inga köer och det flyter på. Jag hoppas allt går bra har
läst på men man vet aldrig hjärnsläpp kan alla få. Så framme. Nu gäller det
tungan rätt i munnen och allt blir hur bra som helst. Men nervös, ja mycket.
Länge sen jag gjorde sånt prov, oj oj.
 
 
Efter två timmar är jag klar. Vad händer sen, ja det får vi allt se.Nu skall jag till
Moraberg och handla lite mjölk och middag tills i dag. Det kommer att bli
potatis, lunchkorv och pepparrotssås. Det var inte i går de, lite kokta
grönsaker till. Tar en korv på vägen ut jag blev hungrig.
Så nu tar jag mig hem, en sväng förbi Camilla.
Lena Karlsson är där, kul att träffa henne.
Det blev många skratt som alltid
med Lena.
 
 
Nä hem nu så jag
kan slappa på soffan och fundera
på mitt liv. Jag har alla förutsättningar att
lyckas med intaget så håller tummarna. Min middag
kommer att lagas lite senare. När gubben kommer hem så skall
han duscha och göra vissa andra behov. Så det blir säkert efter 18 tiden.
Jag tittar lite på TV när min man kommer hem, Han ser rätt pigg ut och det är ju bra.
Ingen förkylning på G.
 
 
Han är klar och eftersom klockan nu är över 18 så måste middagen på. Jag måste
äta middag nu, så hungrig. God mat blir det, lunchkorv, pepparrotssås med
potatis. Det blir gott kan jag lova. Min man sätter sig och spelar,
mindre roligt för då är det så att jag får äta själv.
Han skall spela färdigt först, så klart.
Trevligt eller hur. Detta är min
fredagskväll med min
man.
 
 
Vi skall se på film tycker han.
OK jag slår på Netflix , vi väljer en film och
så kommer den i gång, jag tror han ser 10 minuter av filmen.
Sen sover han så hårt att han bara grymtar när jag frågar om han skall se
eller inte. Ja vad skall man säga, han är skit kul på fredagar hemma med mig
...... NOT ...... Ja jag kan ju roa mig själv det är jag van vid efter som han aldrig är vaken
på fredagar. Han somnar vaknar där runt 21 - 22 tiden sitter sen och spelar hela natten så han
sover i morgon bitti när jag är vaken. Så är det och så blir det.
 
 
Just i kväll vaknade han exakt 21.25 och fråga varför jag lät han sova.
Snälla Ari tror du det går att vecka ett  sovande berg? Han hör inget,
han vill inte vakna, han skiter i om jag väcker han. Han sover
vidare och det är inget jag kan göra. Nu tar jag en kaffe och
skall sen lägga mig.
 
GOD NATT
HAKUNA MATATA
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0