Fin dag

 
 
SUPER FARMOR BLOGG
V.37
 
 
180916
 
 
 GRATTIS
 
Dag & Daga
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
  VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Det är nu en ny dag som alltid, eller förhoppningsvis alltid, kommer
efter en god sömn över natten. Har fått sova hela natten utan
kramper och inget har stört. Det är så bra så fantastiskt.
Jag skall starta med min frukost känner att där är
jag nu. Mat i magen och lite info om valet.
Det skall väl komma ett resultat
vill jag lova.
 
 
 Alla vi i Sverige väntar.
Hur blir det, blir det ingen förändring
eller blir det en förändring? Nu vet vi att vilket parti
det än är som styr är det bara skit, vilket parti har lovar och
hållit det man lovar? Det är bara skit snack, vad röstar vi på egentligen?
Går man till sig själv och tittar efter ordentligt. Vad är rätt för mig? Vad vill jag
ha? Vad är rätt för mig i vården, vad är bästa vården? Vad behöver min kommun för att
jag skall trivas där jag bor? Och kan mitt val ar regering göra det bättre för mig?? Svaret blir
Nej det gör man inte, allt styrs av pengar och att det skall se bra ut i en budget som i själva verket
inte är rättvist mot medborgarna i detta land.
 
 
 Nä det blir inge bra hur vi än väljer för det blir ändå inte så som man vill ha det.
Fan svårt är det och svårt blir det. Fyra år till med S,V och MP. Då kommer
MP döda landsorten med höjda bensinskatter, Sverige är de land som
har högst skatt på bensin. Helt sjukt helt galet. Vem blir
statsminister, det återstår att se.
 
 
 Nä nu skall jag in i en dusch.
Så är jag i gång med resten av min
dag vilket kan bara vara lite slö och inget
planerat dag. Min man är sjuk så han har inte någon
som helst lust att göra något. OK det vet jag så jag kan ta en
eftermiddags kaffe hos Camilla. men det är en lunch först.
 
 
Nu är det bara att köra ner till Brinken.
Det är kaffe hos grannen, Ingela och Ove.
Det är trevligt, mycket bra grannar och det känns
mysigt att sitta och snacka med dom. Ja det är lite ont om
trevliga grannar lite överallt. Tur är väl att på ett sådant här boende
är det viktigt att man har kontakt med de flesta. Det blir lätt snack här.
Så jag blir där en stund innan jag åker hem igen. Kommer upp och lägenheten är tom.
 
Nu är det så att jag undrar lite lätt, var är gubben? Bilen är hemma, men inte
han. Det finns bara ett ställe som han kan vara på. Kiosken, han är och
spelar, hur kan han göra det nu? han har ju inge pengar säger han.
Hur mycket ljuger han nu då? Fan tar han eller jag kan bli
samma person. Han är så ful med sitt skit att jag 
tror han ljuger om det mesta.
 
 
Jag går vidare med min dag som nu
kommer att handla om att jag skall handla.
Jag åker till centrum och möter upp Juhani och Ashani.
Även Alendes är med. Då så tacos skall det vara och då är det
bara att köra på. Vi har lite hemma så grönsaker och bröd, chips och
dipp så är vi klara. Då skall vi hem.
 
 
Middag tillsammans och en film det är helt OK. Vi ser på 10.000 BC.
Hoppas den är bra, jag har lite förväntningar på den. Vi
sitter och tittar på film när Ashani och Juhani lämnar
först. Jag ser färdigt filmen med Ari och
sen tar jag disken.
 
Nu skall jag sova
tack för i dag
 
GOD NATT
HAKUNA MATATA
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0