Till Kollegan

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.39
 
 
 
180925
 
 
 GRATTIS
 
Tryggve
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
 
  VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag har en ny morgon med ett tidigt yoga pass.
Jag behöver detta och tänker gå. Jag tror inte Camilla
kommer då hon är så deppig. Jag skall nu starta min morgon
med lite morgon stök i badrummet och så är det klart om en stund.
Så lite lätt frukost, så jag kan vika i hopp mig utan att den kommer upp.
Det skulle vara något. 
 
 
Så nu är klockan så passa att jag skall i väg upp till Aleris på Storvreten.
Nu skall jag yoga i en timma. Skall bli skönt, hoppas jag. Tänk om
jag får panik eller bryter i hopp. Jo det skulle vara en sen för
gudarna.
 
 
Vilken härlig start på morgonen. Jag saknar morgonpassen 
vi hade på Rosendalsgården. Jag lovar att det var en så härlig resa
varje morgon vi hade det. Det var min vän Eva Lindblom som sist hade det
med oss. En grej som gjorde att vi personal mådde bättre och starta med en skön 
yoga stund.
 
Min första chef på Rosendalsgården, Inger, var den som plantera in detta i hjärnan
på mig i alla fall hon hade en utbildning som vi gjorde tillsammans i bland
klockan 04.00.Snacka om morgon yoga. Det var så skönt och man
fick en  dag som var harmonisk, Underbart. Nå väl i dag fick
jag i alla fall detta och det känns så skönt.
En timmes yoga och min dag är
igång på riktigt.
 
 
Sen var det bara att fara mot
Huddinge och min kollega Sevims hus.
Hon har fixat en liten brunch. Det är en skön stund
med lite så där avkoppling. Jag har lämnat Juhani helt själv i dag
han skall ha en egen tid och fundera på det som har passerat. Jag har en
härlig brunch med min kollega, känns så bra.
 
 
Jag kör Sevim till jobbet vid 13.30, har fått boka in ett samtal med
min chef också, hon har hört att man skall tydligen ha rehab 
samtal efter en längre tids sjukskrivning. Jag kommer
inte att jobba 100 innan jag är uppe i den tiden.
Jag kall ha en bra och lugn rehab denna
gång. Mina händer är fixade så nu
skall jag fixa resten.
 
 
Nå väl jag tog en
eftermiddags kaffe hos min
dotter. Jag har så jobbigt med att inte få dricka
kaffe, inte för att en läkare har sagt det nej nej det är min
mage som säger att jag skall vara mera försiktig. Så jag har gått ner ännu
mer nu att inte dricka kaffe.  Det är en balans jag måste känna som skall fungera för mig.
Vi snackar lite, vi skall gå på en minnes stund som HGF har fixat.
 
Men innan dess är det lite sådant som jag vill ha kaffe på Brinken, lite snack med Camilla.
Lite av varje måste jag nu fixa, Lillevi ringer och vill låna lite vaser, ja det kan jag fixa.
Så jag åker hem och hämtar 6 st till henne. För jag träffar henne ju.
Nu skall jag få låna ett par jeans av Camilla, när vi skall 
åka på minnesstunden nere på HGF i Tumba
 
 
Så var det bara att köra hem Camilla och Linus, Thomas har mach i 
badminton i dag så han är borta ett tag. Jag går en promenad
med Wilma och sen är det bara att plocka upp Ashani i
Tumba efter hennes jobb och resan från
Haninge. Dom handlar mat på
Donken. 
 
Så hem och jag blir
så trött så trött
Sova.
 
 
GOD NATT
 HAKUNA MATATA
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0