Till polisen

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.39
 
 
180927
 
 
 
 GRATTIS
 
Dagmar & Rigmor
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
 
  VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag är uppe nu efter att inte vela komma upp ur sängen på en och en halv timme.
Jag skall ju inget göra på morgonen och det kan ju kännas bra och skönt.
Lugna gatan hela förmiddagen. Jag startar med frukost i dag,
den kommer som et gott brev på posten. Jag känner att 
det är så bra som det kan bli. Jag kommer att  ha
en bra lugn morgon med så lite som 
mögligt att göra.
 
 
Andas lite yoga andningar och
ser till att bara få ha det skönt. Jag skall läsa 
lite nyheter och ta en koll på FB man måste vara
uppdaterad på alla händelser. Nu är det inte så mycket
som händer men det finns vissa nyheter man vill ha koll på.
När det gäller vänner på FB så är det ju kul att se va de gör.
 
 
Nu så skall jag bara ner till Brinken för att fika, och höra vad Camilla gör efter jobbet.
Det blir lite stök för hon måste till Södertälje och även till vårdcentralen. Och
Thomas hänger på. Då återkommer jag efter mitt besök hos polisen.
Ja jag hoppas att det går bra för Camilla. Åker hem och får
tag på Nea. Pratar ett tag med henne om ditt och datt.
Hur vi hanterar sorg och hur vi skall gå vidare.
Jag berättar lite hur jag har tänkt mig 
hämtning på lösdag.
 
 
Hon tycker det är bättre att jag fixar
så som vi först sa, jag kommer och hämtar dom på
lördagen kör hem och sen upp igen. Det blir massa körning och massa
mil hit och dit. Har lite funderingar. Skall prata lite med Ari så vi kan sova där på
fredag till lördag. Jag hoppas det blir bra detta. Nu skall jag till polisen måste göra ett nytt
förhör denna gång med bilder på olika män och nya detaljer på vad som hände förra månaden när
en man hota mig. Så läskigt och så jävla jobbigt.
 
 
När förhöret är klart tar jag mig ut och där sitter Camilla, lite slut, lite upprörd och ledsen.
Jag frågar vad som hänt och hon berättar om hela proceduren.. Men nu tror jag 
detta är riktigt illa, detta är mobbing på hög nivå. Läkare kan tydligen säga
vad dom vill. Anmälan skall gå i väg och det ärt på en gång. Jag fattar inte.
Thomas har fått lite papper som skall fyllas i och skickas i väg.
Detta är INTE OK.
 
 
Ja vi tar en kaffe på Eriksberg och där är det en bättre stämning och
vi kan prata lite om annat. Men det är klart vi glider in på
Memlan. Det är ju bara så. Vi ältar, blöter, stöter
frågor som vi inte har svar på. Det är jobbigt 
att inte veta. Nu är det bara att vänta.
 
Vi lämnar Eriksberg för att
åka till Linus dagis, Camilla hämtar jag
pratar med Juhani i luren. Middag i dag, vart äter
vi och när. Camilla är själv i kväll vi kan vara med henne. OK
så blir det. Ja det är lite si och så, men nu skall jag bara  ha en kaffe hos
Camilla. Vi tittar på TV:n och sen ringer Lillevi, Camilla glömde sin jacka hos dom.
Hon tar den när ni kommer hem säger jag. 
Jag skall plocka Ashani hemma 16.30 och Juhani 16.45 i Tumba. Handla mat
och sen dra ner till Brinken. Här blir vi ett tag. Ashani spelar med Linus och
Juhani spelar på ett annat spel medans jag kollar mobilen. Vad gör
Camilla?? Hon sköljer ur sitt hår som Ashani har färgat.
Vi är väldigt upptagna.
 
 
Camilla blev brunett, vad fin du blir. Som alltid hjärtat.
Hoppas du är nöjd med det då, jag känner lite att du varierar 
väldigt mycket är bra med förändring just nu. Vi skall lämna dig och
Linus nu för jag skall hem och se på kudden med hela ansiktet.
 
Väl hemma tar jag nu mig i kragen och slänger mig på sängen, 
vi hörs i morgon då jag kommer att ha nya utsvävningar
typ.
 
GOD NATT
   HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0