Skönt att skriva av sig

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.36
 
 
180904
 
 
 GRATTIS
 
Gisela
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
 Hej på dig,
det var kul att se att du kommer och läser.
Jag har ju inte så stor koll i mellan åt. Det är ju bara
mitt skrivande som ligger i fokus här. Jag har alltid skrivit dagbok, 
det tillhör min generation kan man säga. Man lärde sig tidigt att skriva av sig.
Att sätta ord på känslor som inte bör vara i ditt huvud, eller om man var kär i en skolkompis.
Dagboken var en mycket bra sak, var du arg kunde du skriva av dig i din bok. Ingen kommer att läsa 
den i alla fall.
 
 
Nu för tiden är det lite annorlunda, jag skriver nog av mig och försöker hålla en bra ton.
Det är väl lite för man är äldre, jag behöver inte gorma på så att säga. Jag vet ju 
vad jag menar och det är ju det som räknas. Så detta är mer att få lätta
på hjärtat efter en dag som kan ha varit rolig eller som kan
ha varit tung, jobbig, upprörande eller vad som.
Det är också vad jag känner eller tycker.
Just detta är viktigt, "vad JAG känner"
min rättighet som människa.
Det är viktigt.
 
 
Jag har också 
ett stort behov att skriva
det lättar på trycket inombords. Det är
det som är bästa saken med att skriva av sig.
Så om jag skall börja nu då en morgon som denna.
Solen ligger och drar sig nu på morgonen, det är inte så
viktigt att vara uppe nu, jag hoppas att att hon tittar fram när jag
skall till jobbet och lämna intyg. Ja så är det nu på morgonen. Jag skall
fixa lite frukost nu som jag skall njuta av en stund, läsa lite nyheter kommer lagom
till pass. 
 
 
Ja vist ja min diskmaskin har fått spunk, den står och blinkar på E 15, Juhani
kolla upp detta och berätta att det är något med vattnet. Så jag drog ut
sladden i går och  bad Thomas komma förbi i dag. Han kom nu på
morgonen och då fungera den igen. Heja Thomas du är
en svärmorsdröm. Jag är så tacksam trodde
den var sönder, men när jag sa att du
skulle komma skärper den sig.
Ha ha ha ha
 
Så nu skall jag
planera dagen, jag
kommer att åka till jobbet
och vår personal hälsa, den ligger 
i gamla tingshuset. Jag skall ha lite journaler 
från dom. Det är lite jag behöver läsa där innan jag
knyter i hopp min påse. Jag är väldigt intresserad av att se
vem som beställde blodproven jag lämna. Så det skall jag göra.
Prata med kollegor på jobbet och lämna intyg till Eva O. Ja sen är det lunch
och en eftermiddag med Camilla. Hon kommer och håller mig sällskap när jag tvättar.
 
 
 
Så var detta klart och jag skall väl säga att det är skönt, jag gillar inte att
tvätta det är så jobbigt och det blir inte torrt. Jag har alltid kläder som är
blöta när tiden är ute. Ja ja så är det och man får allt ta det. Nu skall
jag i alla fall ta en kaffe med Camilla innan hon åker hem. Jag skall
göra mat och det blir bara jag som skall äta och Juhani väntar
på att Ashani kommer hem.
 
Jag skall titta på tv och ha en lugn och skön kväll.
Det låter som en bra ide.
 
Got gott 
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0