Yoga i eftermiddag

 

SUPER FARMOR BLOGG
V.37
 
 
180913
 
 
 GRATTIS
 
Sture
 
 
Suprt grattis till min brors son Daniel som fyller i dag.
Hurra.
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
  VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ja det är ny dag, en torsdag som det står högst upp.
Jag har tvättstuga med Juhani och det är alltid lika kul, i dag
dock skall vi dar kläder och hänga upp tillsammans. Ja det är bara så
Jag behöver hans hjälp det går fortare och vi får ordning på hans kläder.
Men jag skall börja på ruta två, frukost. Den är nog bra att få i sig innan jag skall
ner i tvätten.
 
 
Gubben har åkt och Ashani åker nu så är det bara jag och sonen kvar med tvätten.
Jag är klar med frukost så jag kan väl bara packa i hopp tvätten så åker vi ner.
Klockan är ju i alla fall 06.55 så det blir nog bra. Jag får hjälp av Juhani
med att bära det kan vara tungt med tvätt. Väl nere blir det tre
maskiner. Super bra kan jag lova. Upp en timme .
Jag fixar kaffe så jag kan njuta av den
en stund.
 
 
Så denna timme gick fasligt fort, 
nu skall vi ner och hänga. I dag tar denna 
procedur en piss kvart, vi är ju två som hänger.
Det betyder att klockan 09.00 kan jag plocka upp de
från torktumlaren. Knäppa på startknappen till torkrummet
och så kan det hänga lite till. Super.... Viker kläderna och lägger in
detta i skåpen. Tittar på lite TV medans jag väntar på att klockan skall bli 10.30
Hämta upp all tvätt, allt var nästan torrt. Bra jobbat.
 
 
Så då kan jag planera för att åka till Rönninge med LWK`s bokföring.
Jag frågar min son om han vill åka med han skall ju träffa Tana i centrum så
det kan ju vara en hit. Vi kommer i väg och när jag väl kommer till Rönninge så är huset
tomt, men vart är revisorerna?? Här är det bara massa arbetsfolk som håller på med golven.
OK firman är tillbaka på måndag, jag kan alltså inte lämna bokföringen förens på måndag.
OK ringer Nea och meddelar detta så hon också är medveten om detta.
 
 
Jag lämnar Juhani i centrum och tar mig till Brinken för en kopp kaffe.
Lite snack och så hur det är med Linus, det ser lysande ut, han har mindre
ont men en lien feber topp. Han skall ha Alvedon så jag hoppas att febern är
borta i morgon.  Jag vi sitter i köket jag, Camilla och Thomas, Linus kommer också och
sätter sig, vi snackar lite och sen måste jag börja röra på mig till Vårdcentralen på Storvreten.
Nu skall jag ha yoga, så skönt.
 
Passet tar en timme och man mår som bäst efteråt, jag skall hem och bara vara en stund.
Det är vad jag behöver efter en timmes yoga. Jag skall fixa middagen men Juhani och
Ashani skall komma vis sju eller så så jag gör den sent. Jag tar en kaffe under tiden.
Jag skall läsa lite delegerings info.
 
 
TV:n går i bakgrunden, från ingenstans kommer hungern,
inte bra att vänta så länge. Bäst att fixa middan till mig klockan är ju
sju nu så det blir för sent annars. Så nu kör jag gryta. Den är god och titta
vilka som kommer nu, ungdomarna, välkomna kul att se er. Ja då är det mat då.
Dom skall spela lite tillsammans och jag tittar på tv.
 
Nu är det bara sängen tror jag, nyheter ser jag i sovrummet.
Nu måste jag sova.
 
GOD NATT
HAKUNA MATATA
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0