Ärla dag

 
SUPER FARMOR BLOGG 
 
 
 190425
 
 
GRATTIS 
 
Markus
 
 
DAGENS CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
 
Först skall jag säga att 
kort från Ärla kommer säkert
under helgen.  Det är lättare att sätta
in dom  via datorn hemma än på Ipaden
Då kan jag börja med att fixa min morgon.
Jag var uppe i natt och tog en stark värk
tablett, har inte sovit så bra.
 
Nu skall jag släppa ut hundar så dom kan kissa.
Frukost till både hundarna och mig, det är
en höjdpungt som jag bara älskar.
Nu när allt är klart skall jag
ta en promenad med
två hundar.
 
Det gick ganska
bra dom drar väldigt vilket är
jobbigt för mig. Men vi kom hem och
det gick bra. Kaffe på detta. Lite sol och relax
lite, skönt att göra.. Läser lite mer om demens och hur
man skall gå till väga. Nya riktlinjer. Mycket intressant .
 
Då städar jag och ser till att hundhår kommer ut.
Jag har blivit väldigt allergisk,  snorig som 
attan. Klar så jag kan ta kaffe. Skall
läsa lite mer i min bok. Detta
gynnar mig och vår
stjärnmärkning
på jobbet.
 
Tar en
promenad till och
nu ...kommer gubben.
Hundarna blir galna, helt crazy.
Hoppar på Ari och ylar men snälla.
Så då är det bara att fixa middag. Det är 
De lätta i dag.  Jag är seg i skallen, Tayzon har
rymt för mig och nu stack han igen. Drog huvudet genom 
halsbandet. Han drog ut på åkern längst bort. Fan vad arg jag blir.
 
Ari får in han och han är så där, hej vad är du sur för.
Knasboll för att du drar, du kan bli skadad eller
på körd för du ser inget när du drar. 
Du fattar inte att du utsätter
dig för fara. Du skulle
behöva komma 
till en tränare.
 
Hur okar du bara
fara runt så här? Ja jag skall 
Nu i alla fall lägga mig, trött och kall.
Min kropp är en is kropp.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0