Helgjobben startar nu

 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 
190405
 
 
GRATTIS 
 
Irene & Irja 
 
 
DAGENS CITAT 
 
  
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ny dag, nya utmaningar. Det kan ju börja här i mitt hem.
Jag skall ta mig till badrummet och min varma dusch.
Bara det är en utmaning med den här hostan.
Inte skoj alls. Nu skall jag allt se till att få
bort den. Jag hoppas att det är lätt
och att den bara vill försvinna.
Ett, två, tre borta......
Inte då den är kvar.
 
 
Ja jag skall ta
min frukost nu så det
är bara att njuter lite, ensamt
och tyst. Det bästa jag vet, faktiskt.
Det är ljuvligt skönt på morgonen innan jag
får i mig kaffet och kan starta en dag. Det blir tillräckligt
många människor runt mig. Så det är bara att köra Det blir bra
detta också. 

 
Fixar lite blommor och vattnar dom och skall nog plantera om dom.
Jag måste nog se till mina ute plantor så dom har det bra, dom
skall ut snart och då får dom inte vara klena. Så  nu är allt
klart så jag kan faktiskt göra mig klar för att åka till
jobbet. Det är bara att ta Bee till Huddinge.
Nu så, lagom med bilar och resan
går bra.
 
På jobbet är det bara att
se till att man är igång, vi skall
ha ett avdelningsmöte och det kommer
att vara präglat med chefens spar åtgärder. Helt
plötsligt är det så mycket spar åtgärder så de gamla får
inte ens efterrätt efter middagen. Vi personal skall säkert bli
städerskor, vaktmästare och köksor samtidig som vi skall ha 
boende i fokus och gå ut med dom eller se till att det är aktiviteter
Hugo hela dagarna. Vilken stjärnmärkning .
 
 
Då så Yasmin och jag har en kväll här på jobbet och det är bara att
sätta fart och se till att all har det bra. Vi börjar med fredags
kaffe. Det är så bra det men det händer något, kaffe
kopparna kommer bort innan man hinner med
en påtår. Alla mina boende är borta på
mindre än 10 minuter, helt galet.
Jag undrar varför man
skall stressa på 
en sådan sak?
 
 
Middagen
kommer och lika
så kvälls fikat med TV..
Sitter med boende och tittar på
"bäst i test" Det är kul och galet. Med
detta är det ju kvällen här och sängen för
många av våra boende. Kvälls passet är slut.
Tack och hej.
 
 
Rapporterar och ser till att komma hem. Jag kör en kollega till
Tullinge då hon missa bussen. Jobbigt på kvällen eftersom
dom går mer sällan då. Så är jag hemma och skall
göra kväll. Så bra så skönt. Gubben är
hemma och vi tar en kaffe.
Tack för denna dag.
 
GOD NATT 
 HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0