Kalas, nej det blev inget

 
SUPER FARMOR BLOGG 
 
 
190419
 
Långfredag
 
 
GRATTIS 
 
Olaus & Ola
 
Grattis Joline
7 år i dag
Hurra
 
 
DAGENS CITAT 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
Då är jag åter hemma, det är ju skönt.
Borta bra men hemma bäst. Det
vet vi att så är det, alltid så
 skönt att komma hem
till tryggheten.
 
 
Denna dag börjar med
frukost vilket inte är ovanligt,
jag startar oftast där när jag inte jobbar.
Njuter en kort stund och så är det bara full fart igen.
Jag skall nu till duschen och njuta av den. Så kan det va och
så blir det. Vi skall snart fara ner till Ärla där min Joline skall firas med ett
litet kalas. Ari skall byta däcken på Bee så vi hinner duscha och fixa oss.
 
Så helt plötsligt är klockan 13.15 och det är redan sent. Det är ju helt sjukt,
vart tog dagen vägen. Haylie är klar och vi skall åka. Ringer Nea och
säger att vi är på G. Så är det bara att brassa på, kommer ner 
till Ärla. Kommer dit och hittar min son och hans kollega.
Var är barnen? Här säger Joline, hon får sitt paket.
Påskgodispåse och massa kramar.
 
 
Sen är det väl bara att fika, eller ??
Gubben snackar med sonen och frågar var
Nea är? Hon skulle handla, så hon har åkt, men varför.
Hon visste ju att vi var på G. Det hade varit kul med lite fika med familjen.
Men det blev jag och gubben, sonen snacka med sin kollega, Joline och Haylie
jämförde sina godisar. Ja ha ja då så, Jimmie kan du kolla varför min motorlampa lyser?
Ja  det kan jag, Tack vad snällt.
 
 
Det tog en halvtimma så då var Bee klar och vi kan åka. Pussar på
barnen och åker i väg. Det är ju lite tråkigt men okej vi ses väl
senare då. Kommer hem hämtar Juhani och sen hem.
När vi kommer så är Gidge dålig, hon har jobbigt
att andas. Jag ringer till Bagarmossens
sjukhus, vi skall komma in.
 
 
Det är så att hon är mycket
sjuk och det är jobbigt för Ashani och
Juhani att höra. Det är ju så att även om läkare
försöker rädda henne kanske dom inte kan. Det kommer att
kosta massor. 15.000 det är massa pengar på något som kanske inte
klarar sig. Vilket vi nästan kan säga att hon inte gör.
 
 
 
De beslutar att låta henne somna, ett jobbig men bra beslut.
Då skall man betala och det känns ju jobbigt, Hur
kommer det sig, inget görs men det är ju så
att sömn dosen som ges kostar,
kremering kostar. Så hon
är värd detta.
 
Min son är ledsen och
Ashani också. Hoppas dom kan se
att fina Gidge  slapp lida. Nu skall hon strös för vinden
vid en minnes lund vid Tillinge djurminnesplats. Det känns fint.
Vila i fred fina Gidge . Du kommer att vara saknad.
 
 
Så är det kväll och jag känner att jag verkligen är dunder trött.
Skall lägga mig på sängen oc se kvällen bli till natt.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0