Lång pass i dag

 
 SUPER FARMOR BLOGG 
 
 
190407
 
 
GRATTIS 
 
Irma & Irmelin 
 
 
DAGENS CITAT 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då kommer jag till passet på denna helg som jag hatar.
Jo jag hatar detta pass för det är hela dagen och
jag är så slut när jag väl kommer hem att
det inte fungerar någonting. Det
är helt galet att behöva vara
på ett jobb från sju till
halv nio på kvällen.
 
 
Nå väl jag skall ta
min frukost och starta dagen
så jag kommer hem någon gång om
så där 14 timmar. Helt galet många timmar.
Det som gör det så tröttsamt är ju just att man jobbar 
på en dement avdelning. Man blir mentalt trött. Så nu
skall jag ner till Bee och köra mot Huddinge.
 
 
Inga svårigheter att ta sig mot jobbet i dag inte, jag tänker inte
komma tidigt och jag tänker inte stressa i dag. Allt skall ta
sin tid. Jag kommer att se till att jag har ork hela vägen
och särskilt efter 18.00 när jag kommer vara slut.
jag vill inte ha denna dag men måste ju
ta den så, jag skall göra mitt bästa.
Då så kommer till jobbet
06.55.
 
 
Men jag är 15 minuter
tidig .... Jag fattar inte. Man
det är bara att börja, jag kan ta lilla
tjejen här. Jag jobbar med Hala, hon är
upptagen med något så jag tar tjejen. Här
skall rena kläder på och det blir bra.Jag fixar
frukost till henne.
 
 
Sen kommer massa annat och till slut är det full
rulle, och en anhörig kommer tidigt. Jag skulle
inte stressa sa jag ju men vad händer?
Jag stressar järnet. Hinner inte
ens att pissa, eller dricka vatten.
Jag är totalt körd när jag
tar upp sista kvinnan.
Men alla kom upp
och det är
bra
 
 
Då är det lunch,
min kollega Yasmin kommer.
Hala skall hem och nu är det jag och Yasmin.
Jag får lov att säga att hon är bra att jobba med.Jag
gillar henna det är ett lugn över henne och det är hur bra som helst.
Nu skall vi fika och så är det trevligt att bara sitta med våra boende.
Det kan vara frustrerande att dom inte hänger med, men sen ler
man och börjar om på nytt. Helt galet.
 
 
Middagen avklarad och nu kommer tröttheten, jag är så matt och
vill bara hem. Jag får lite att göra med tvätt och så, det skall
hängas och det skall fixas.Tiden tickar i väg. Det är som
om tiden helt plötsligt fick ett glädje skutt. Jag hoppas
att det kan vara så  alltid. Med klockan alltså.
Nu är det nära, jag slutar om 30
minuter, kan nästan känna
på vibbarna.
 
Emade slutar också,
jag kör henne hem. Det är
enpolisjakt så det är helt galet.
Men jag kör mot Tumba och bilen
och poliser kör mot Norsborg.Så jag
missa allt. Hemma och här skall jag äta och
ta värktablett, så ont, så jävla ont i vaden.
 
 
  
Tar mig till duschen så jag kan sova .
tack för att du var med mig i dag.
 
GOD NATT 
 HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0