Sjukgymnast träff

 
 SUPER FARMOR BLOGG 
Vecka 14 dag91 på året
 
190401
 
 
GRATTIS 
 
Harald & Hervor 
 
 
DAGENS CITAT 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Har ny vecka, ny måndag, nytt allt så jag kan skapa vad jag vill.
Det är bara att köra på och se glad ut. Jag hoppas det blir
en bra dag och så kommer jag att ge allt till mig
själv så jag kan vara där jag vill. Inga saker
eller ord skall nå mitt hjärta om jag
inte vill det. Jag är för gammal 
för detta.
 
 
Min frukost,
skall njuta av den
och se till att denna morgon 
blir allt som jag vill och  alldeles magnifik
för min smak. Att jag nu är uppe är inget ovanligt
och det är trist men i dag skall jag till sjukgymnasten.
Så till Tullinge och Aleris är jag på väg till. Få se om jag
kan få ordning på mitt höger ben, låret gör mindre ont nu är
det vaden bara.
 
 
 
Då är jag på Aleris, Tullinge. Min terapeut heter Tex och 
jag måste säga att han är bra. Kolla igenom mitt ben
klämmer och känner lite hur jag har ont. Jag
får övningar som upp på tå, resa mig och
sätta mig på stol, stretching. Det
skall hjälpa hoppas han.
Ny tid.
 
 
Så nu skall jag
hemåt, tar en kaffe hos
Millan och så åker jag hem.
Jag kommer på att Ari behöver mer
astma medicin så det måste vi hämta. Vi 
skall också handla pommes. Så köra hem han
och jag skall till jobbet. Det är ett kvälls pass i dag.
 
 
Väl hemma igen kan jag då ta lunch och se till att packa ner det
jag skall ha med mig. Det är nu dags att ta sig hela vägen
till Huddinge. Jag skall bara ha den bästa dagen.
Vem jobbar jag med? Amene det blir kul
var ett tag sen så det blir kul.
jag ha ett par timmar
med Fatou.
 
 
Dagen blir fika sen blir det
sen eftermiddag och middag. Kvällen
går som en dans och inget särskilt händer allt är
som det skall. Jag känner också att en viss dam är lugn, vilken 
bra kväll. Så då skall jag bara se till att de flesta kommer i säng.
Natten kommer och jag skall rappoterar. Allt lugrt.
 
 
Då är man hemma, men va fan .... Det står en bil på
min parkering. Jag får ringa runt och se till
att få tag i rätt person. Till slut är jag 
i luren med rätt person. Jag
får parkera på gest plats
med en kod.
 
Och den som står
på min p plats får inget .......
 
Upp och lägga sig, arg och sur.
 
GOD NATT 
 HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0