Slut på påsken

 
SUPER FARMOR BLOGG 
Vecka 17 dag 112 på året
 
 
190422
 
Annandag påsk
 
 
 
GRATTIS 
 
Allan & Glenn
 
 
DAGENS CITAT 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
Då skall man starta en ny vecka och lit slutet på påsken.
Detta innebär att vi har vår och snart kommer
sommaren. I dag denna annandag påsk
har jag molnigt och ett gradantal
på 8 , det är inte så dåligt
tycker jag.
 
 
Vakna alldeles för
tidigt och det är då bara tråkigt
att göra då jag behöver min sömn. Men
det är inget jag kan göra något åt det är så bara.
Jag har levt med detta i många år så jag borde vara van,
men lite frustrerande är det. Skit jobbig vissa dagar.
 
 
Frukost, alltid lika gott och efterlängtad, ibland när jag lägger
mig på kvällen kan jag längta till dagen efter, just
morgonen bara för att ta min frukost. Lite
konstigt tycker du, men det är
bara så, enda målet jag
verkligen längtar
efter.
 
 
Så njuter
av den och så ramlar
min man och son upp, där försvann
min tysta och njutbara stund iväg. Ja jag hann
ju i alla fall njuta ett tag själv av lugnet i mitt hus. Nu skall
jag ta tag i dagen och fixa detta med lite lugn och harmoni.
Eller vad det nu kan bli.
 
 
En fika med Camilla blir det, det var as trevligt så det vill jag gärna 
lägga till dom bra minnena. Det blir lite kramas men 
Linus också, han skall lära mig spela senare.
Det kan bli spännande. Ja efter en
timme drygt drar jag hem.
Skall bli lite tvätt
stuga.
 
 
Detta är
så fruktansvärt jobbigt.
Men som vanligt är det just detta som
skall göras. Ashani och jag skall fixa detta i dag.
Vi börjar 14 och har fram till 18 på oss, men det är fyra
kassar i dag, det vill säga sju maskiner. Hur kan det komma sig?
Eller hur fan ränker man här?
 
 
Mellan upp och ner i tvättstugan tittar jag på "A stare is born".
Den är skit bra, med ett tragiskt slut. Så nu är jag
klar med tvätt och film. Nu skall jag och min
man ner till Camilla och Thomas för
en middag. Så gott detta
kommer att bli.
 
 
Nu skall Linus
visa mig hur man spelar
ett bilspel. Jag, Ari och Linus skall
spela. Det fungerar bra och jag kan nog göra detta
igen med Linus. Nä nu blir det sent, vi skall upp i morgon så
tack för oss.
 
Väl hemma kan jag nu bara rasa i hopp i sängen.
 
 GOD NATT 
    HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0