Ta en ledig dag

 
 SUPER FARMOR BLOGG 
 
 
190404
 
 
GRATTIS 
 
Marlenne & Marlen 
 
 
DAGENS CITAT 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Åter en ny dag och denna morgon är jag INTE
sen för jag är ledig. Givet vis är det så då 
att jag vaknar innan min man  åker
mot Eskilstuna. Hinner säga
hej då vi ses i morgon
efter jag slutat.
Puss
 
 
Så då kan
jag ta mig min goda
välförtjänta frukost och njuta
av den i en skön harmoni. Tar igen lite
från går dagen då stress stod för det meste.
Jag har ju en jädrans hosta som är störande,
väldigt störande. Så man känner sig inte så pigg
eller lusten att göra något är rätt ute. Jag gör för att jag
måste. Men skulle vilja ligga i sängen och dö sakta men
säkert.
Nej inte på riktigt utan bara ligga under täcket och sova.
Tänk vad skönt att bara sova en hel dag, man är inte
särskilt pigg efter heller men det skulle vara
skönt kanske. Nå väl dagen är pår ull
och jag är skit motiverad för 
denna dag ...NOT.
Men det går bra
ändå.
 
 
Jag mår som
jag inte förtjänar jag vill
bara vara i dag. Vilket jag kan. Hissen
står och det är ingen ide att gå ut då man måste
gå i trappor ner och upp. Det är lite jobbiga trappor, spiral-
trappor man blir yr och det är läskigt runt runt runt sex våningar.
 
 
Jag har en hemma dag. Men det går ju inte. Jag måste handla.
Jag har slut i kyl och frys, skall fyllas på. Måste kolla hissen.
Men den fungerar då så jag tar mig ut då. Handla lite.
Skall titta till Camilla, hon har lite feber och
känner sig off som jag. Det är inte så
kul att ha. Inget är kul. Hon skall 
göra några rörelser för
höften men det
gick inte.
 
 
Vi fikar och
snackar sen skall jag
hem och men handla först så
ner till Willys, det är lättare att handla
där för man vet på ett ungefär vart allt ligger.
Det är min butik så det går bra där. Ja så då kan man
ta hem allt, detta konkande och slitande hur skall man orka.
Kommer till huset, tar mig in i porten och så ....va....
Hissen står.
 
Det är fyra andra människor som är där och det är helt stopp 
på hissen. En montör dyker upp och det är verkligen
sjukt innerdörren vill inte stänga riktigt. Den är lite
trasig och här står jag .... med tre kassar.
Det kommer två tjejer så där 16 -
18 år. Frågar vad händer,
jag säger, hissen
står.
 
 
Okej
inte kul, dom tittar
på mina kassar, vi hjälper dig.
Ett tu tre så var dom iväg och jag också.
Upp kom jag, Tacka dom gjorde jag och dom fick
en slant av mig. Så trevliga tjejer. Då så allt kom upp och
det var bra. Hur det blev med hissen vet jag inte det märker jag sen.
Kan ju fråga Ashani när hon kommer.
 
Juhani skall fixa middagen så det blir bara att ligga på soffan och
pilla navelludd. Det är bra med vila men i kväll värker benet
extra mycket, kan det vara trappan som gör detta?
Hur jävla jobbigt är inte detta? Fan kommer
ha en jobbig natt. Men middag först.
Ashani kommer och gör ett
litet skämt som inte var
så genomtänkt.
 
Min son
reagera lite väl
kraftigt och det blev ett 
hål i skåpdörren i köket. Vilket
inte är så kul. Han skall fixa det och det
kommer att bli bra med till dess skall jag se hålet
och bli irriterad. Jag klandrar han inte men han kunde ha
slagit i betongväggen, då skulle skadan bara ske på han.
 
Men nu skall jag lägga mig och titta på tv
Lite skön kväll och lugnt i rummet.
Man skall ladda batterier 
för morgondagen.
 
GOD NATT 
 HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0