Vila bara vila

 
SUPER FARMOR BLOGG 
 
 
190331
 
 
GRATTIS 
 
Ester 
 
Midfastosöndag
 
Sommar tiden startar
 
 
DAGENS CITAT 
 
  
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag har en ledig dag och den skall jag bevara ledig, jag skall ha en 
skön söndag med vila till tusen. Hur skönt är inte det? Jag
hoppas att det kommer en dag då jag skall få
villa alla dagar, då jag inte har några
måsten utan vad vill jag göra.
Det blir Underbart och
jag kommer vara
nöjd.
 
 
Nu är det min
älskade frukost som skall in tas 
denna sista mars dag, denna månad har varit
lite tumult också. Inte bara lugna och fina dagar. Jag
hoppas att det är en bra och skön dag som jag har i dag, det
behöver jag till hundra procent. Inte för att jag var med barnen i går, nej
nej det är att jag måste mentalt förbereda mig för morgondagen .
Det är det som är jobbigast .
Nu kör jag en söndag och ledigheten jag har. Det blir nu kaffe och 
sen kommer jag in i duschen. Juhani kommer och frågar om
jag kan köra Ashani till jobbet, hennes tåg går inte och
nästa kommer om 45 minuter. Så ja jag får
allt hoppa i kläder och ta mig
ner till Bee och nu
iväg.
 
Plockar henne 
vid Subway i centrum
för att sedan åka till Haninge
och hennes jobb. Det var bra timat
då jag var där 11.45, hon börjar 12.00 så
hon kom i tid. Nu skall jag ha en kaffe och sen
kan vi åka hem, jag, Juhani och Bee. Jo jag tvinga
med sjuklingen annars hade jag fått sitta själv hela
biten och det vill jag inte.
 
 
Nu är det bara att köra hem. Jag kommer mellan Jordbro
industriområde och Länna avfarten där en grävling
ligger. Det stackars djuret som har fått sätta
sitt liv till. Det är så jobbigt att se dessa
djur och det är sjukt att man inte
stannar, för att flytta den.
Så hemskt.
 
Nå väl hemma igen,
kollar med Ari om han vill
ha kladdkaka och kaffe, det är
Camilla som bjuder. Så en sväng
ner till till Brinken och en kaffe. Det är
bara att jag ser till att få det mesta av denna
dag och njuta av den. Jag hoppas att allt går som 
planerat.
 
 
Då skall jag och gubben titta på nya stora COOP som
nu finns i Tumba bredvid Willys. Jag hoppas det är
så att det ger lite bra priser. Eller att jag blir
imponera över butiken ser bra ut.
Jag är inte imponerad, nä
jag ser bara att allt
är nytt.
 
 
Ser ut som
vilken COOP som
helst. Ja jag har i alla fall
handlat, diskmedel, måndagens
middag, potatis, lök, yoghurt, det blev
lite och det var helt okej. Nu kan jag lugnt handla
på Willys igen för det är bra pris där. Så det kommer att bli
bra detta.Nu skall vi hem och jag skall bara fortsätta va. sitta på soffan,
kolla om man kan se något på tv eller om det bara är en film som gäller.
Nu skall jag bara njuta av ledighet och lugn.
 
 
Middagen är kyckling och rå bakad potatis och det blir smaskens, jag skall
göra en sås som Thomas tycker skulle passa bra, fick en flaska
av honom och lite grädde sen är den klar. Tack Thomas den
blev bäst :) Sen är det bara att fortsätta att kolla på tv
eller varför inte hoppa i säng?
 
Livet är konstigt, för nu är jag
trött och vill bara sova.
 
GOD NATT 
 HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0