Då startar rehab

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 
190813
 
 
GRATTIS 
 
Kaj
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ja då är man på G med denna dag. Det är två viktiga möten, ett men
sjukgymnasten och två min arbetsplats. Jag skall börja på ruta
ett med dusch, så ett ögonblick, jag kommer tillbaka.
Så nu kan jag ta ruta två, min frukost, skall 
njuta av den i lugn och ro, bara lite
fågelkvitter utanför fönstret.
Men men lugn
harmoni.
 
Solen är på G
fram bakom trätopparna
som jag har här utanför mitt fönster.
Så lite läsning till mitt kaffe, hur bra är inte det?
Andas in , andas ut. Jag är ett med mig själv och inget
kan störa. Så ljuvligt, min själ är i harmoni. Allt är som jag önskar
och jag är jag, behöver bara vara sann mot mig själv, andas in....håll
...... andas ut. Mmmm så skönt jag är nu på rätt frekvens som jag alltid bör
vara i. Min egen frekvens .
 
 
Då skall jag åka till Aleris i Tullinge, Nu skall jag träffa en sjukgymnast som
skall ta tag i mina problem. Jag sitter där i väntrummet och så
kommer hon. Hon är från Norge och heter Katrin.
Hon lyssnar på mina besvär och hon
är nogrann i undersökningen
som tar tid och hon
funderar.
 
Jag skall
börja med träningen
som, jag hade innan men nu
med henne. Det är viktigt att hon ser
att jag gör rätt. Det blir helt bra sen skall jag
träffa kiropraktorn Mattias. Ja ha det blir bra, vi skall
också invänta svar från MR. Då startar vi i morgon klockan
15.20 med uppvärmning. Så var jag klar, då är det bara att fara till
Huddinge, skall hämta lösen från Help Desk på  Huddinge kommuns kontor.
 
 
Så iväg mot Västergården, nu skall jag hinna säga hej till kollegor.
Jag kramas med Eva, Catharina, Aja,Ctistina, Musa och 
Curt. Det är roligt att träffa all kollegor, man 
längtar tillbaka.. Samtal med chefen.
Hon vill ha en plan och det är ju
så att det skall ha skickats
in en rehab plan i
slutet av juni.
 
 
Men det är
okej att ha en till plan.
Denna blir en samma som sist
med en plan B också. Då är plan A som vi
ha nu är sjukgymnastik och en MR. Plan B är att jag 
blir omplacerad till kontorsarbete på kommunen. Ja det kan
ju va något men jag är ju undersköterska. Nu ligger det en plan
som skall täcka detta för min chefs handlande.
 
 
Jag träffar Pia som kommer och vi skall ta en lunch. Det är ju helt
okej med henne och hon skall snart återvända till jobbet
tror hon. Ho vet inte vad som händer men det
kommer säkert gå bra kan jag tänka
mig.Vi sitter på Castello och
det är skönt att inte
stressa.
 
 
Här sitter vi och
klockan tickar. Vi snacka
jobb och vi snackar ungar och vi
snackar om livet. Det är ju så jobbigt att man
inte bara kan knäppa med fingrarna så är allt super. man
är konstant orolig över barnen, och vad som händer i livet och hur
man får det sen. Ja detta är ju inte heller vad man ville med livet.
 
 
Vi säger hej då och vi hörs, jag styr min kosa mot Willys, jag skall
köpa dricka till Juhani och Ashani. Men kommer på att jag inte
orkar lyfta massa saker så jag tar det senare. Nu är det
Camilla som skall bjuda på kaffe, en härlig god
kaffe. Så sitter vi på altan och njuter av
sensommaren. Åker hem straxt
efter fyra.
 
 
Ingen hemma och
då är det skönt att bara
slänga upp fötterna på soffryggen
och bara vila. e intensiv morgon som också
stressar mig lite. Ja det är ju bara att vila och se till att
man är redo för kvällen med allt vad det innebär. Ashani kommer
hem, vi snackar lite och så är det bara att vila lite till för vi skall plocka
upp Juhani klockan 20.00
 
 
Då blir det ICAMAXI efter vi plockat Juhani på jobbet. Ashani kör och det funkar
super, det är nog så att hon skall ha en liten bil och det går bra. Då
beställer vi middagen och åker hem, lite tv och så skall
man sova. Jag är skit trött. Med tanken på att
jag skall ha tvättstugan i morgon så är det
bra att sova nu. Men när jag ligger
där i sängen så somnar jag ju,
det vet jag och det
får jag göra.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0