Detta kunde ha gått illa.

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 
190821
 
 
GRATTIS 
 
Jon & Jonna
 
 
DAGENS CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Det är nu en ny
och väldigt jobbig dag för
lilla mig. Har sovit som en kratta och
har nu inte riktigt fått ta tag i natten som man bör.
Men det är historia i dag och jag skall göra mitt bästa
för att se till att min dag blir bäst. Jag skall allt se till att komma dit jag vill
och kanske vara lite med .... soft i dag, inga stora ansträngningar, jag klarar säkert
dagen då med galans.
 
Ja jag skall börja med frukosten i dag, jag vakna ju 7.30 så jag kan ju lossas
att jag har haft sovmorgon. ( sist jag titta på klockan var hon 03.23 )
då kan ju jag ta det extra lugnt nu för jag har missat hela
morgonen. Skulle vart med Camilla på morgonen. 
Läkartid, jag missa det. Jag är lite vakuum
förpackad i huvudet, kan vara huvudvärk
eller något annat som spökar.
 
 
Jag är så gammal att
allt kan ju hända nu, 60+ då är man
skör som människa. Men jag skall allt bita er i
häcken ett tag till, så lätt blir man inte av med en mamma
med klös. Ha ha ha ja så är det och jag har ju fått ett öknamn som
du vet  typ någon påverkad duracell kanin. Det var lika lågt som när min
chef alkohol testa mig. Men man viftar lite lätt med handen och ser till att de kommer 
bort från ens liv. Ja har finare människor att tyck om att vara med.
 
 
Nå ja det var inte det jag skulle skriva om i dag, nej jag skall skriva om att det är
sommarväder utanför mitt fönster. Det är fullt med sol och det är hela 16
grader så ja ut och njuta skall ja fullt med vitaminer i dag. Jag tar
och fixar min dricka, det  är ju ingefära, tropik juice,
med lite vaniljsocker, ja  vatten så klart.
Fixat och klart.
 
 
Juhani 
går till jobbet, jag har
fikabesök så vi skall fika,
jag och Camilla. Vi lättar här ifrån
vid 11.30. Ner till centrum, fixar solglasögon,
men dom vill inte hjälpa henne. Vi har handlat och
hämtat paket. Så då skall vi ta en fika. Det är jag som bjuder i
dag. Hon bjöd förra gången, så skall det va. Ja det var inte i går vi
fika ute Camilla, nä det är minst en och en halv månad sen, på Huddinge.
 
Så då skall jag se till att vi kommer upp till bilen, det är lite krångligt med alla
det blev att bära. Men vi kommer upp till Camillas bil. Vi kör till
Brinken skall fixa med håret.Lite färg på utväxten, det är
sånt som blir när man lägger lite färg i håret. Men
det är ju okej. Ja då skall man hämta
hem Linus, Camilla åker ner.
Så fixar jag lite mellis.
 
 
Så skall det bli
fotboll och det är skit kul, 
hoppas han gillar det så man
kan fixa med lite skor och skydd. Nu
är det ju bara ett prova på sak. Han kanske
inte vill fortsätta eller han kanske inte gillar fotboll.
Så nu står vi här jag och Camilla och tittar på ett gäng
ungar som skriker, far runt, leker grodor och tävlar om vem
som kan skrika högst. Väldigt intensiv timme.
 
 
Linus var duktig, han lyssna och gjorde övningarna med bollen.
Så jag är ståt mormor. Nu skall jag hem och Camilla kör
mig hem. Det är ju skönt, skall börja fixa med
maten, Ari är hemma och då skall jag
fixa. Lite kyckling blir det.
 
 
När jag kommer in
ställer jag mina saker på min
stol i köket, tänker var varmt det är
vid spisen. Vänder mig om och ser, my god,
plattan är på. Det är så hett och så varmt på spisen
och på fläkten. Stänger plattan och sätter på fläkten, detta
kunde ha slutat illa. Vem fan har satt på detta, jag tänker. Juhani
tog mat och värmde i mikron, jag har fixat kaffe, fel sida, ställt dis i
diskhon. Camilla har suttit i vardagsrummet. Nä ingen har varit vid spisen.
 
 
Nu blir det lite hjärspöken, min pappa brukar stoppa bus om inte det är han
som utför dom, men detta är inge bus. Jag fattar inte men det skall
nog lösa sig kan alltid fråga Lis och Ari. Så blir det mat och helt
apropå kommer jag på vist ja, Juhani. Ha ha ah jag
glömmer nästan Juhani. Iväg till hans jobb och
så kommer han, han skall övningsköra.
Nu skall jag hem, han tränat
med kompisen.
 
Så nu
kan vi ha lite lugn
hemma och jag messat med Lisa.
skickar en bild på köket, det blir nog bra detta.
Jag skall nu lägga mig och det skall gubben med, vi 
är trötta och behöver sova. Väck mig när du går Ari, jag
har tvätt i morgon.
 
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0