Fin fika

 
SUPER FARMOR BLOGG 
 
 
 
190802
 
 
GRATTIS 
 
Olof
 
 
DAGENS CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då är det fredag, jag skall tvätta, ja igen. sist hade jag bara tre timmar
och då kan man inte ta så mycket. I dag har jag allt mitt och handdukar
och Juhanis saker. Så ja jag har tvättstuga. Min man är hos sin
kompis och fixa avloppet som skall bytas. Han är inte så
glad åt att hjälpa alla, för när han vill ha hjälp
finns ingen där. Så är det oftast för
han, så detta är inte så kul.
Nå väl han är i väg
och jag har laddat
maskiner.
 
Då skall jag
ta min frukost och
njuta av den så mycket
jag kan. Läsa nyheter och bara
ha en bra morgon. Ja skall nu ta duschen
i besittning sen är det bara att fortsätta med dagen.
Jag hoppas att det blir en bra dag, har ju inget planerat så det
blir säkert bra.
 
 
Ja då skall jag allt städa lite mellan springet i tvättstugan. Jag frågar mig själv
varför jag duscha innan tvättstugan? Det var ju inte så bra planerat.
Jag blir ju svettig igen för det är ju jobbigt för mig att
vara där. Men nu är det klart och jag känner
mig nöjd och glad, allt vart torrt också
så det är ju hur bra som helst.
Nu blir det lunch.
 
 
Jag tar mig
ner till Camilla på en
kaffe. Pia ringer och det är ju hur
bra som helst. Hon kommer också ner till Brinken
på en kaffe stund. Så det är ju bara att köra fin fika med kubb.
Pia kommer och vi sitter ute, det är skönt vill jag lova, man kan lugnt
säga att det är bra eftermiddag.
 
 
Nea ringer och jag skall till Hallunda och lämna glasögon till Haylie
och två toppar till Johanna. Så det är ju då baa att lämna detta.
Det går fort för min son stressar Nea att komma tillbaka
upp. Jobbig man. Nå väl  jag känner mig orolig
över mina barnbarn, dom skall åka på
semester och vem skall passa
 Haylie när det är massa
andra runt om
 
 
Hoppas det
blir en bra vecka för
min son och hans familj. Jag
återvänder till Brinken och se där då har
jag en Thomas hemma. Kul att se dig min kära svärson.
Jag skall bara se till att ha allt på plats och att det blir bra. Linus kompis
är hemma och det tycke Linus är super. Vi börjar plocka i hopp för hem färd.
 
Pia skall till hem till sig, och jag skall hem till mig. Gubben är redan
hemma och det känns ju bra. Han skall hjälpa Stefan i
morgon också och det blir ju bra för jag skall
på Ping. Nå väl det blir lite middag och
sen skall jag invänta min son
för att handla.
 
Han skall bjuda
sin sköna madam på middag
det är ju perfekt. Dom blir ju ensamma ett tag.
Jag är på gig och Ari är hos Stefan. Ja nu är vi
hemma och jag skall faktiskt lägga mig. Så seg. Blir
att dra täcket över huvudet.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0